esmaspäev, 25. aprill 2016

Uued CAF-id ja uuestisündinud KT-d
 
Ööl vastu 12. aprilli laaditi Pärnu maanteel kandurplatvormidelt rööbastele viimane kahekümnest Tallinna CAF trammist. See oli ajalooline hetk, mis tähistas ühe olulise trammiuuendusprojekti edukat lõppu. CAF Urbosed nõudsid meilt 3. ja 4. trammiliini põhjalikku renoveerimist ja viimase CAF-i saabumine tuletas veelkord meelde, et TLT AS-il tuleb jätkata trammiteede uuendamisega Kopli suunal, tagamaks rööbastee võimekus rakendada uusi tramme vedudeks kogu Tallinnas. Juba lähinädalatel algavad tööd Kopli suuna renoveerimise I etapil, Suure Rannavärava ning Balti jaama vahelisel alal, trammitee ümbertõstmisega sujuvamale trajektoorile, mis kaotab senise järsu kurvi Skoone bastioni juures ning loob eelduse Põhjapuiestee laiendamiseks tulevikus. Tööde käigus rajatakse Balti jaama lähistele trammide ajutine tagasipöörde ring. Loodan, et tööd kulgevad graafikujärgselt ning sama sujuvalt ja linlasi võimnalikult vähe häirivalt, nagu suutsime need korraldada 2014/2015 Kesklinnas ja Lasnamäel.
CAF-id muudavad Tallinna nägu.
Palju on kiidetud CAF-ide mugavust ning töökindlust, ent kindlasti on linna jaoks oluline veel üks uute trammide kasutuselevõtmisega seonduv aspekt. Nimelt muudavad Urbosed pealinna tänavapildi märksa kaasaegsemaks, lennukamaks, innovatiivsemaks. CAF-id on trammitehnika viimane sõna ning nende kasutuselevõtmine positsioneerib Tallinna kui edumeelset, linnaarengut tähtsustavat ning tulevikule mõtlevat kogukonda.
Siinkohal tooksin ära uute CAF trammide peamised tehnilised näitajad: pikkus: 31 meetrit, laius: 2,3 meetrit, tühimass: 48 tonni, täismass: 68 tonni, istekohti: 79, seisukohti: 188, uste arv: 5, telgede arv: 8, tippkiirus: 70 km/t, toitepinge: 600 V, veomootorite võimsus: 264 kW.
Et uusi tramme linnarahvale veelgi omasemaks muuta, said need endale kaunid naisenimed. Vastavalt trammide numbritele on need järgmised: 501 Moonika; 502 Paula; 503 Anna; 504 Liidia; 505 Tiina; 506 Kadri; 507 Eerika; 508 Jaanika; 509 Maarika; 510 Annika; 511 Eliise; 512 Karmen; 513 Katariina; 514 Sirje; 515 Koidula; 516 Linda; 517 Maria; 518 Teele; 519 Triinu; 520 Kersti. Nii kutsutakse meie uusi trammiiludusi. Tuntust ning tunnustust on nad aga endale linnarahva hulgas juba küllaga kogunud.
Vanemate trammide uus elu.
Tallinlasi teenindavast 44 trammist 20 on uued CAF-id, ülejäänud märksa eakamad, kuid veel piisavat ressurssi omavad KT-4 ja KT-6. Paralleelselt uute trammide muretsemise ja rööbasteede kaasajastamisega, alustasime ka vanemate trammide renoveerimisprojektiga. Tänaseks on kaks KT-4 remondijärgselt liinile naasnud, üks töös ning veel kolm järge ootamas. Remondi käigus kontrolliti ja vahetati mõlemal trammil elektriseadmed – kiirendi, mootorgeneraator ning kontaktorid. Salongi paigaldati uued korrosioonikindlate tugijalgadega istmed. Remonditi salongi põrand ning trepikäsipuud. Trammide kered renoveeriti ning värviti TLT stiilivärvingusse. Kuue KT-4 uuestisünniprojekti teostame oma jõududega. Eestvedajaks on siin trammiliiklusteenistuse remondijaoskonna juht Rein Varemaa. Just selliste oma ala tundvate meeste kogemusel ning töökusel püsib meie ettevõtte edukus.
Me pole unustanud ka aastaid tallinlasi teeninud KT-6 tramme. Oleme viimas läbi riigihanget 12 KT-6 ja 2 KT-4 remondiks ning loodame peagi oma auväärsed veteranid noorenduskuurile saata. Aasta lõpuks peaks valdav osa Tallinna trammiveeremist vastama kõige nõudlikumate sõitjate ootustele, olema turvaline, mugav ja pilkupüüdvalt kaunis.

2 kommentaari:

  1. Trammi nr 1 ei tulegi ilmselt Balti jaama aga tuleb 2 Balti jaam - Ülemiste. See ju tuleb sama pikk liin nagu 3 nii et pole midagi nii väga lühikest

    VastaKustuta
  2. 1 nimi jäi panemata mis eelmine aasta välja valiti! Ehk siis Viivika. Aga nime Kersti selles välja valitud nimede nimekirjas polnud.

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.