reede, 10. juuni 2016

Viimane sõit
 
 
1.juunil algas Kopli suunalise trammitee põhjalik remont, mille järel muutub trammiliiklus seal mugavamaks, turvalisemaks ja vaiksemaks. Alates tuleva aasta oktoobrist saavad 1. ja 2. liinil sõita ka uued CAF Urbos trammid, millel seni Koplisse asja polnud. Muidugi toovad ehitustööd kaas ka mõningasi ebamugavusi, ent võrreldes võimalustega, mida kaasaegsele tasemele viidud trammiühendus Põhja-Tallinna jaoks tähendab, on need marginaalsed. Lõigu Mere puiesteest Balti jaamani käivitame uues kvaliteedis juba selle aasta 1. septembril. Muus osas jääb kuni trammiliikluse taastamiseni sõitjaid teenindama bussiliin 52.
Tähistamaks Tallinna tramminduse põhjaliku uuendamise teise etapi algust, tegime koos abilinnapea Taavi Aasa, Põhja-Tallinna vanema Raimond Kaljulaidi, Tallinna Transpordiameti juhi Andres Harjo, ajakirjanike ja trammipargi spetsialistidega, remondiks juba suletud liinil retrotrammiga T-11 viimase sõidu Kopli depoosse ja tagasi. Väärika trammiveterani slepis sõitis kaasa ka ajalooline konkavagun, kus aset võtnud Tallinna Linnatranspordi AS puhkpilliorkester muutis päeva veelgi pidulikumaks. Lilledega ehitud ajalooline trammivagun ning mürtsuv puhkpillimuusika äratasid linlaste ning turistide tähelepanu. Meile lehvitati ja viibati tervituseks, leidus palju naervaid nägusid ja heatahtlikke kaasaelajaid.
Trammis käis aga kogu sõidu vältel tõsine infovahetus ajakirjanikega, kes said vastused oma küsimustele nii abilinnapealt, transpordiameti juhilt kui ka linnaosa vanemalt. Eeldan, et ajakirjanikud talletasid piisavalt teavet, et edaspidi trammitee uuendamist adekvaatselt kajastada.
Loodan, et meedia ja linlased jälgivad seda, mis Kopli trammiteega järgneva aasta jooksul ette võetakse, tähelepanelikult ning heatahtlikult, tundes rõõmu, et Tallinna transport areneb. Rekonstrueeritava trammitee pikkus Viru väljakust kuni Kopli depooni on 16 kilomeetrit. Kogu trammitee ulatuses viiakse rööpad betoonalusele, vahetatakse välja kontaktliin ning kandemastid. Lõigul Suur Rannavärav – Balti jaam, viiakse trammitee lähemale Skoone bastionile. Seda tingib kaugemas perspektiivis kavandatav liikluslahendus, mille kohaselt peale Põhja puiestee laiendamist suletakse Rannavärava tänav autoliiklusele. Trammitee korrigeerimine on esimene samm piirkonna liiklusskeemi muutmisel. Viru ringi pöörangute väljavahetamisel arvestatakse uue Tallinna peatänava visiooniga. Kõik Kopli liinile jäävad peatused saavad trammiooteplatvormid ning ootekojad. Sõiduteega ristumised muudetakse ohutumaks, paigaldades foorid ning kujundades ümber liikluslogistilised lahendused. Kopli trammidepoo saab võimekuse parkida uusi CAF Urbos tramme ning kontaktliini toitvasse kolme veoalajaama paigaldatakse uued seadmed.
See on suur töö, mille tegemiseks kulub pea 20 miljonit eurot, ent Põhja-Tallinnale muu linnaga võrdsete ühistranspordivõimaluste tagamiseks on kulutus õigustatud.
Toon siinkohal veelkord ära aasta 2017 oktoobrini toimuvate tööde kronoloogia:
I etapp
1)    Trammiliiklus suunal Viru ring – Kopli suleti 1.06.2016.
2)    Ehitustööd lõigus Viru ring – Suur-Rannavärava tee toimuvad 01.06-31.08.2016.
3)    Balti jaama kõrvale rajatakse ajutine tagasipöördering 01.06-31.08.2016.
4)    Trammiliiklus taastatakse lõigul Viru ring – Balti jaama ajutine tagasipöörde ring alates 1.09.2016.
II etapp
 Uue, Skoone bastioni kõrvalt kulgeva trammitee ehitamine Suur-Rannavärava tänavast Balti jaama ajutise tagasipöörderingini, toimub 2017. aasta suvel, kuna töö teostamine sõltub vallikraavi tugimüüri eksponeerimiseks vajalikest ettevalmistustest. III etapp
1)    Koplis suunalise trammitee ehitamine alates Balti jaamast kuni Kopli depooni toimub 09.2016 – 10.2017.
2)    Kopli depoo rekonstrueerimine viiakse läbi 2017 kevad-sügisel.
Järgmine sõit Kopli liinil toimub 2017. aasta sügisel CAF trammiga mööda uusi betoonalusel rööpaid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.