teisipäev, 25. aprill 2017

 
Täna näitasime Tallinna rahvale uusi busse
 
 
 

Täna näitasime Vabaduse väljakul linnarahvale ja ajakirjanikele äsja ostetud Volvo hübriidbusse ja MAN Euro 6 normidele vastavaid linnabusse.
Kuigi ilmad pole selle aasta aprillis kiita ning tänanegi päev oli jahedapoolne ning niiske, kogunes huvilisi siiski omajagu ning ka ajakirjandus ning kaamerad tulid uut tehnikat kaema. See aga ongi taoliste demonstratsioonide eesmärk – tutvustada võimalikult suurele hulgale huvilistele tänapäevast ühistransporti ning anda viiteid, kuhu oleme oma arengutes liikumas.
Saime juurde 50 uut bussi, millest 20 on Volvo 7900 hübriidid ning 30 MAN linnabussid. Viimastest 20 on 12 m pikkused kaheteljelised ja kolme uksega ning 10 on 18,5 m pikkused kolmeteljelised ja nelja uksega liigendbussid. Vabaduse väljakule rivistasime üles igast liigist 5.
Uued bussid mahutavad reisijaid järgnevalt: Volvo 7900 hübriid, kaheteljeline, kolme uksega, 34- iste- ja 50 seisukohta; MAN Lion´s City GL (liigendbuss), 44 iste- ja 122 seisukohta; MAN Lion`s City LE, 29 iste- ja 55 seisukohta.
Nagu juba märkisin, oli tavalise tööpäeva kohta inimesi uudistamas piisavalt ning ka ajakirjandus ei jäänud ükskõikseks. Pakub ju huvi, millega edaspidi saab hakata sõitma ning kuhu busside tehnoloogia ja disain liigub. Linnavalitsuse poolt soovis nii uute bussidega sõitma hakkavatele juhtidele kui ühistranspordi kasutajatele mõnusat sõitu tegevlinnapea ning TLT AS nõukogu esimees Taavi Aas. Kohal olid ka tootjafirmade esindajad, kes selgitusi jagasid. Pilt, mis Vabaduse väljakul avanes oli tore – uued moodsad sõidukid, mis juba lähipäevil alustavad regulaarseid sõite. Usun, et nähtuga jäädi rahule. Mugavus, ohutus, keskkonnahoidlikkus, madal müratase, hea sisekliima – need on märksõnad, millega nii Volvo kui MAN tootjafirmadena arvestavad.
Valdavas osas Euroopa linnadest on võetud suund autoliikluse vähendamisele, investeerides ühistranspordi arengusse. Ega Tallinnalgi pole teist võimalust. Meil tuleb langetada linnaarengulisi otsuseid, mis soodustavad ühistranspordi kasutamist, kuid ainus tee selleks ei pea olema piirangute kehtestamine, nagu näiteks ummikumaks ning linnasüdame autodele sulgemine. Palju vastuvõetavam on ühistransporditeenuse kvaliteedi jätkuv tõstmine, muutes selle inimestele kättesaadavamaks ning mugavamaks. Seda teed oleme ka läinud. Tallinn, oma tasuta sõiduga, on saavutanud viimaste aastatega ühistranspordi kasutajate arvu hüppelise kasvu, ent kui soovime ühissõidukeid eelistavate inimeste hulka veelgi suurendada, peame pöörama erilist tähelepanu sõidumugavusele. Meie bussipargile saabunud 20 moodsat hübriidi ja 30 linnabussi annavad selleks olulise panuse.
Peale uute hübriidide ja busside kasutuselevõtmist langes meie linnasõidukite keskmine vanus 8,2 aastale. Selle näitajaga kuulume Euroopas esirinda. Võtsime esimestena Eesti ühistranspordis kasutusele hübriidsõidukid. 44 sõidukiga kuulume 10 hübriidirohkema Euroopa linna hulka. Enam kui pooled meie bussidest vastavad Euro 5 ja 6 saastenormidele. Seegi kinnitab TLT AS-i tublit taset.
Uued bussid lähevad liinile 1.maist. Volvo hübriidid hakkavad sõitma 72. liini, mis asendab 9.liini trolle.
Aga parem on üks kord näha kui kümme korda kuulda. Seepärast lisasin loole mitu fotot, mis toimunust ülevaate annavad.
Soovin kõigile mugavat ja ohutut sõitu!
 
 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.