Positiivsed
arengud Põhja-Tallinna ühistranspordis
Põhja-Tallinna ühistransporti ootavad
lähiajal ees mitmed põhimõttelised arengud, mis peaksid oluliselt parandama
elanike võimalusi nii trammi- kui bussiliikluses. Endise Soo tänava poisi,
linnaosa vanema ja linnaosast volikokku valitud saadikuna, pean kõike
Põhja-Tallinnas toimuvat väga oluliseks. Mul on siiralt hea meel, et saan häid
uudiseid edastada.
Trammitee
Viru ringist Kopli pöördealani rekonstrueeritakse täies mahus.
Kõige
paremaks uudiseks põhjatallinlastele on peagi algav trammitee põhjalik
rekonstrueerimine, mis lubab ka 1. ja 2. liini teenindama uued CAF Urbos tüüpi
trammid. Trammitee renoveerimisel on veel üks oluline
aspekt, mis puudutab eelkõige Kopli tänava ning teiste trammitee naabruses
asuvate tänavate elanikke. Nimelt väheneb trammide liikumisega kaasnev müra
kordades, kuna uuel rööbasteel kasutatakse mürasummutavaid lahendusi.
Projekti
“Kopli suunalise trammiliini taristu projekteerimine ja
rekonstrueerimine“
hakkavad teostama riigihanke võitnud ühispakkujad OÜ
Bauschmidt ja AS TREF Nord. Rööbastee Kopli suunaline rekonstrueerimine on loogiline jätk
Tallinna tramminduses toimuvatele põhimõttelistele muudatustele, mis algasid 3.
ja 4. liini trammiteede rekonstrueerimisega. Tänaseks on need suuremahulised
tööd edukalt lõppenud. Jäänud on veel läbimurde teostamine Lennujaamani.
Paralleelselt alustasime ettevalmistusi Kopli suuna kogupikkuses kaasajastamiseks.
Tööd algavad juba sellel kuul ning tuleva aasta oktoobris on kogu pealinna
rööbastee viidud XXI sajandi nõuetele vastavaks.
Rekonstrueeritava trammitee pikkuseks on 16
kilomeetrit. Projekt hõlmab trammiteed Viru väljakust Kopli depooni ning depoo territooriumil
asuvaid rööbasteid. Rööpad viiakse betoonalusele, vahetatakse välja kontaktliin
ning kandemastid. Lõigul Suur Rannavärav – Balti jaam, viiakse trammitee
lähemale Skoone bastionile, arvestades perspektiivset Rannavärava tänava
sulgemist autoliiklusele. Kolme veoalajaama paigaldatakse uued seadmed. Viru
ringil vahetatakse välja Kopli suunalised pöörangud. Kõik peatused saavad
trammiooteplatvormid ning ootekojad. Sõiduteega ristumised muudetakse
ohutumaks, paigaldades foorid ning kujundades ümber liikluslogistilised
lahendused. Kopli trammidepoo saab võimekuse parkida uusi CAF Urbos tramme.
Tööd viiakse ellu kolmes etapis:
1.
etapp: Suure Rannavärava ning Balti jaama vahelisel alal trammitee
ümbertõstmine, koos trammide ajutise tagasipöörderingi ehitamisega. Etapi
kestus märts kuni oktoober 2016 Trammiliiklus Kopli suunal peatatakse juunist
kuni 1.septembrini 2016.
2.
etapp: Viru väljaku ja Suure Rannavärava vahelise trammitee rekonstrueerimine
koos Viru pöörangute vahetusega. Etapp kestab juunist oktoobrini 2016.
3.
etapp: Balti jaama ja Kopli depoo vahelise trammitee rekonstrueerimine koos
Kopli depoo ümberehitusega. Etapp kestab oktoobrist 2016 oktoobrini 2017.
Tööde käigus püüame põhjatallinlaste
igapäevaelu võimalikult vähe häirida. Trammiliikluse peatamise ajaks käesoleva
aasta suvel, tuuakse liinile piisavalt asendusbusse ning ükski vajalik sõit ei
jää rekonstrueerimistööde tõttu tegemata. Põhja-Tallinna trammiliikluse
kaasajastamisse investeerime kokku ligi 20 miljonit eurot.
Kalaranna
tänaval hakkab sõitma buss.
Teine hea uudis on see, et kõikide Kalaranna
tänava ja lähiümbruse elanike rõõmuks, alustame seal alates maist
bussiliiklust. Plaanide kohaselt hakkab buss väljuma Veerenni peatusest ning
läbib kesklinna. Uue bussiliiniga saavad ka turistid hõlpsamalt ühte Euroopa
innovaatilisemasse ning huvitavamasse muuseumi Lennusadamas. Tean, et
bussiliikluse käivitamist Kalaranna tänaval on pikisilmi oodatud ning olen
teinud kõik endast oleneva bussiliini avamise kiirendamiseks.
Hübriidbussid
jõuavad Sõle tänavale.
Aasta algusest teenindavad Haabersti
suunal endistel 6.
Ja 7. trolliliinidel linlasi mugavad hübriidbussid. Seni oleme sõitjatelt
saanud ainult positiivset vastukaja. Uued hübriidid sõidavad sujuvamalt ning ei
sõltu võimalikest liiniriketest. Ka on hübriidid märksa sõitjasõbralikuma
salongiga. Keskkonnasäästliku hübriidtehnoloogia kasutusele võtmine ei vaja
täiendavaid investeeringuid. Sõiduk liigub nii elektri- kui diiselmootori jõul. Pidurdamisel muundub
liikumisenergia elektriks, mis salvestatakse. Peatustest väljumisel ning
fooride tagant sõitu alustades, töötab elektrimootor. Volvo 7900
hübriidbussides on 34 iste- ja 50 seisukohta, sõidukid on varustatud
konditsioneeridega. Bussi diiselmootori heitenormid vastavad Euro-6 nõuetele. Hübriidtehnika pidev areng on pannud
meid sellele transpordiliigile suuremat tähelepanu pöörama ning näeme
hübriidsõidukite kasutuselevõtus suurt perspektiivi. Oma arenguplaanides
kavandame tuua hübriidid ka Põhja-Tallinna, kus need järgmise aasta suvest
võtavad üle 9. trolliliini. Hanke 20 uue hübriidbussi soetamiseks kuulutame
välja juba lähipäevil.
Uued trammid lõhutakse ära ja ka hübriidid siis soditakse täis ja vandaalitsetakse neis.
VastaKustutaLause "Ka on hübriidid märksa sõitjasõbralikuma salongiga." ei vasta absoluutselt tõele. Need bussid on kitsamad kui mistahes troll võib buss. Kohti on neis mingi 80le inimesele ainult.