neljapäev, 10. märts 2016

Positiivsed arengud Põhja-Tallinna ühistranspordis
 
 
Põhja-Tallinna ühistransporti ootavad lähiajal ees mitmed põhimõttelised arengud, mis peaksid oluliselt parandama elanike võimalusi nii trammi- kui bussiliikluses. Endise Soo tänava poisi, linnaosa vanema ja linnaosast volikokku valitud saadikuna, pean kõike Põhja-Tallinnas toimuvat väga oluliseks. Mul on siiralt hea meel, et saan häid uudiseid edastada.
Trammitee Viru ringist Kopli pöördealani rekonstrueeritakse täies mahus.
Kõige paremaks uudiseks põhjatallinlastele on peagi algav trammitee põhjalik rekonstrueerimine, mis lubab ka 1. ja 2. liini teenindama uued CAF Urbos tüüpi trammid. Trammitee renoveerimisel on veel üks oluline aspekt, mis puudutab eelkõige Kopli tänava ning teiste trammitee naabruses asuvate tänavate elanikke. Nimelt väheneb trammide liikumisega kaasnev müra kordades, kuna uuel rööbasteel kasutatakse mürasummutavaid lahendusi.
Projekti “Kopli suunalise trammiliini taristu projekteerimine ja rekonstrueerimine“ hakkavad teostama riigihanke võitnud ühispakkujad OÜ Bauschmidt ja AS TREF Nord. Rööbastee Kopli suunaline rekonstrueerimine on loogiline jätk Tallinna tramminduses toimuvatele põhimõttelistele muudatustele, mis algasid 3. ja 4. liini trammiteede rekonstrueerimisega. Tänaseks on need suuremahulised tööd edukalt lõppenud. Jäänud on veel läbimurde teostamine Lennujaamani. Paralleelselt alustasime ettevalmistusi Kopli suuna kogupikkuses kaasajastamiseks. Tööd algavad juba sellel kuul ning tuleva aasta oktoobris on kogu pealinna rööbastee viidud XXI sajandi nõuetele vastavaks.
Rekonstrueeritava trammitee pikkuseks on 16 kilomeetrit. Projekt hõlmab trammiteed Viru väljakust Kopli depooni ning depoo territooriumil asuvaid rööbasteid. Rööpad viiakse betoonalusele, vahetatakse välja kontaktliin ning kandemastid. Lõigul Suur Rannavärav – Balti jaam, viiakse trammitee lähemale Skoone bastionile, arvestades perspektiivset Rannavärava tänava sulgemist autoliiklusele. Kolme veoalajaama paigaldatakse uued seadmed. Viru ringil vahetatakse välja Kopli suunalised pöörangud. Kõik peatused saavad trammiooteplatvormid ning ootekojad. Sõiduteega ristumised muudetakse ohutumaks, paigaldades foorid ning kujundades ümber liikluslogistilised lahendused. Kopli trammidepoo saab võimekuse parkida uusi CAF Urbos tramme.
Tööd viiakse ellu kolmes etapis:
1. etapp: Suure Rannavärava ning Balti jaama vahelisel alal trammitee ümbertõstmine, koos trammide ajutise tagasipöörderingi ehitamisega. Etapi kestus märts kuni oktoober 2016 Trammiliiklus Kopli suunal peatatakse juunist kuni 1.septembrini 2016.
2. etapp: Viru väljaku ja Suure Rannavärava vahelise trammitee rekonstrueerimine koos Viru pöörangute vahetusega. Etapp kestab juunist oktoobrini 2016.
3. etapp: Balti jaama ja Kopli depoo vahelise trammitee rekonstrueerimine koos Kopli depoo ümberehitusega. Etapp kestab oktoobrist 2016 oktoobrini 2017. 
Tööde käigus püüame põhjatallinlaste igapäevaelu võimalikult vähe häirida. Trammiliikluse peatamise ajaks käesoleva aasta suvel, tuuakse liinile piisavalt asendusbusse ning ükski vajalik sõit ei jää rekonstrueerimistööde tõttu tegemata. Põhja-Tallinna trammiliikluse kaasajastamisse investeerime kokku ligi 20 miljonit eurot.
Kalaranna tänaval hakkab sõitma buss. 
Teine hea uudis on see, et kõikide Kalaranna tänava ja lähiümbruse elanike rõõmuks, alustame seal alates maist bussiliiklust. Plaanide kohaselt hakkab buss väljuma Veerenni peatusest ning läbib kesklinna. Uue bussiliiniga saavad ka turistid hõlpsamalt ühte Euroopa innovaatilisemasse ning huvitavamasse muuseumi Lennusadamas. Tean, et bussiliikluse käivitamist Kalaranna tänaval on pikisilmi oodatud ning olen teinud kõik endast oleneva bussiliini avamise kiirendamiseks.
Hübriidbussid jõuavad Sõle tänavale.
Aasta algusest teenindavad Haabersti suunal endistel 6. Ja 7. trolliliinidel linlasi mugavad hübriidbussid. Seni oleme sõitjatelt saanud ainult positiivset vastukaja. Uued hübriidid sõidavad sujuvamalt ning ei sõltu võimalikest liiniriketest. Ka on hübriidid märksa sõitjasõbralikuma salongiga. Keskkonnasäästliku hübriidtehnoloogia kasutusele võtmine ei vaja täiendavaid investeeringuid. Sõiduk liigub nii elektri- kui diiselmootori jõul. Pidurdamisel muundub liikumisenergia elektriks, mis salvestatakse. Peatustest väljumisel ning fooride tagant sõitu alustades, töötab elektrimootor. Volvo 7900 hübriidbussides on 34 iste- ja 50 seisukohta, sõidukid on varustatud konditsioneeridega. Bussi diiselmootori heitenormid vastavad Euro-6 nõuetele. Hübriidtehnika pidev areng on pannud meid sellele transpordiliigile suuremat tähelepanu pöörama ning näeme hübriidsõidukite kasutuselevõtus suurt perspektiivi. Oma arenguplaanides kavandame tuua hübriidid ka Põhja-Tallinna, kus need järgmise aasta suvest võtavad üle 9. trolliliini. Hanke 20 uue hübriidbussi soetamiseks kuulutame välja juba lähipäevil.
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentaar:

  1. Uued trammid lõhutakse ära ja ka hübriidid siis soditakse täis ja vandaalitsetakse neis.
    Lause "Ka on hübriidid märksa sõitjasõbralikuma salongiga." ei vasta absoluutselt tõele. Need bussid on kitsamad kui mistahes troll võib buss. Kohti on neis mingi 80le inimesele ainult.

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.