TLT
AS jätkab edukalt
Alates 1999. aastast on regulaarselt
viidud läbi uuringuid, kuidas tallinlased hindavad ühistransporti. Eelmises
uuringus tõusis rahulolu TLT AS-iga esmakordselt üle nelja hindepunkti. Ühelt
poolt tegi positiivne hinnang rõõmu, teisalt oli hinne 4,13 nii kõrge, et
tekkis kahtlus võimaluses sellel püsima jääda. Olin arvamusel, et küllap annab järgmine
uuring kehvema tulemuse. Negatiivse ootuse põhjust see, et viimases küsitluses
peegeldusid ka ebameeldivused, mida linlastel tuli nii 3. ja 4. liini, kui ka
Kopli suuna trammitee ehitusega seoses taluda. Aga vastvalminud uuring näitas,
et vaatamata sellele, suutsime kõrge reitingu säilitada ja trammide osas isegi
edasi liikuda. See on meie järjekindla töö tulemus.
Rahulolu-uuring
2017.
Vahemikus 8.08-28.08.
küsitlesid 16 intervjueerijat 500 tallinlast vanuses üle 15 eluaasta. Esindatud
olid vastavalt elanikkonna suhtarvule kõik linnaosad. Küsitletute
tuumiku moodustasid tööealised tallinlased, kelle hulgas on 56% naisi ja 44%
mehi.
Meie pikaajalise
koostööpartneri, AS Turu-uuringud, korraldatud ühistranspordi kasutajate
rahulolu uuringus, antakse TLT AS sõiduteenustele viiest võimalikust 4,12
palli.
Äsja valminud uuring kinnitab tasuta ühistranspordi
populaarsuse jätkuvat kasvu. Meie tegevust veeremi uuendamisel ning sellega
kaasnevat sõidumugavuse paranemist on märgatud. Uusi tramme, busse ja hübriide hinnatakse
kõrgelt, väiksem on rahulolu trollidega. 51% vastanutest toob eraldi esile
sõidukite mugavamaks muutumise, 49% paranenud puhtuse ja 45% info parema
kättesaadavuse. Enamus vastanutest kiidab veeremi seisukorda ja puhtust, aga ka
juhtide sõidumaneeri ning transpordikorraldust puudutava info kättesaadavust. Ühistranspordi
kasutajatest on enamus rahul liinide logistika ning intervallidega, samas
sooviks 17% vastanuist graafiku tihendamist oma koduliinil. Kuna liinilogistika
ei kuulub Tallinna Transpordiameti töövaldkonda, ei saa me omapead midagi ette
võtta, ent juhime sellele transpordiameti tähelepanu. Omalt poolt oleme valmis
vajalikul arvul busse lisama, kui linn selleks tellimuse esitab.
Turu-uuringute AS on ühistranspordi
kasutajate hoiakuid uurinud 1999. aastast ja hinnangud on kogu selle aja olnud
kasvujoones. Eriti kiire rahulolu kasv on toimunud viimastel aastatel. 2010
hinnati ühistransporti 3,6 palliga, 2014. aastal juba 3,93. Kahes viimases
uuringus on see tõusnud vastavalt 2015. aastal 4,13-ni ning käesoleval aastal
4,12-ni.
Tallinna ühistranspordiga on rahul või
väga rahul 80% küsitletutest, rahulolematuid on vaid 5%. Tasuta ühistransporti
pooldab 88% linlastest, kindlalt vastu on marginaalne 2%. See peaks panema
mõtlema neid omavalitsuste valimistel kaasa löövaid poliitikuid, kes kiitlevad
plaaniga tasuta ühistranspordi pakkumine Tallinnas lõpetada. Millise moraalse
õigusega püütakse suruda peale 2% elanike tahet?
Uuring näitab, et kõige olulisemaks
peetakse ühistranspordi juures graafikust kinnipidamist (74%) ning sõiduki
puhtust (65%). Sõidukiliikide osas oli suurim tõusja tramm, millega rahulolu
hinnati 4,44 palliga, eelmise uuringu 4,32 asemel. Bussid said samuti kõrge hinde
4,27.
Ühistransporti kasutas 2017. aastal
eelistatud liikumisviisina 80% linlastest. 49% vastanuist kasutavad
ühistransporti selle piletivabaks muutmisest alates märksa sagedamini. Nende
inimeste parema teenindamise nimel me töötamegi.
Sõitjate rahulolu-uuring annab meile ülevaate
linlaste ootustest, aidates kavandada tulevikuplaane ühistranspordi veelgi
atraktiivsemaks ning kasutajakesksemaks muutmisel. Uuringule on lisatud ka
küsitletute personaalsed soovid, mis samuti läbi töötame ning süstematiseerime,
sest meie kohus on linlaste ootusi ellu viia.
Tallinlased ei vaimustu metroost,
hyperloobist, köisraudteest, ega muudest valimiste eel lendu lastud tobedatest
mõtetest. Linlased soovivad mõistlikku trammivõrku selles mahus, mis pragu juba
toimib ja tihedat bussiliiklust mugavate sõidukitega. Lisaks lennujaama trammiühendusele,
märgiti küsitluses vajadust viia liin sadamasse ning sellega me juba tegeleme.
Ükski küsitletuist ei soovinud trammitee pikendamist Mustamäele, Tabasallu või
Rae valda, sest tavainimene on edevatest poliitikutest märksa praktilisem ning
mõistab, et 450 tuhande elanikuga linn ei suuda ülal pidada ebemõistlikult
pikaks venitatud trammiliiklust, ega ehitada supermetrood. Majanduse arenedes,
maksubaasi kasvades ning tehnoloogia odavnedes võib see kunagi kaugemas
tulevikus võimalikuks osutuda, et praegu tuleks pilvedest alla tulla ja
praktiliste lahendustega tegeleda, nii nagu linlaste poolt kõrgelt hinnatud TLT
AS koos linna transpordiametiga teebki.
Ei saa ju rahul olla kui tramm istub 5 minutit foori taga. Välismaal tramm sõidab ja jalakäijad/autod peavad foori taga ootama.
VastaKustutakas teil mingi uuring ka on, mis küsib autoga sõitjate käest miks nemad ühistranspordiga ei sõida? ilmselt mitte.