Parim
aeg Tallinna trammile
Aastatel 2014-2017 läbis Tallinna
trammiliiklus põhjaliku uuenduskuuri. 2014 alustati Tondi-Ülemiste ja
Tondi-Kadriorg liinide kapitaalsete uuendustöödega, mille käigus viidi
trammitee betoonalusele, vahetati välja kommunikatsioonid ning alajaamade
tehnika. Tööd lõpetati 2015 oktoobris. Peale trammitee viimist betoonalusele ja
uute rööbaste paigaldamist, sai võimalikuks võtta Tallinnas kasutusele 20
moodsat 70 tonnist CAF Urbos trammi.
Põhiliinide kaasajastamise projekti
teostas konsortsium AS Merko Ehitus Eesti, KMG Inseneriehituse AS ja Ratatek
OY. Koos uute trammide maksumusega kujunes projekti lõpphinnaks 103,5 miljonit
eurot, millest 77,9 miljonit finantseeris riik, kaasates selleks saastekvootide
müügist laekunud 53,3 miljonit eurot.
2016. aastal algas 16 kilomeetri pikkuse
Kopli suunalise trammitee renoveerimine, mille käigus valati monoliitne betoonalus,
paigaldati uued rööpad ning vahetati välja kommunikatsioonid ning alajaamade
tehnika. Ohutumaks muudeti sõiduteega ristumised, paigaldati foorid ning
kujundati ümber liikluslogistilised lahendused. Põhjaliku remondi läbis Kopli
trammidepoo, mis sai võimekuse teenindada CAF Urbos tramme. Liiklus Kopli
suunal taasavati 31. augustil 2017. Koplisuunalise rööbastee uuendustööd
teostas TREF Nord AS ning nende maksumuseks kujunes 20 miljonit eurot.
2016. aastal alustati trammitee
pikendamist lennujaamani, mille käigus rajati unikaalne raudtee alt läbi viiv
trammitunnel. 150 meetrise tunneli rajamisel teisaldati 10 000 m3 paasi ja 6000
m3 puistepinnast ning valati 1000 m3 betooni. Liiklus lennujaama algas 1. septembril
2017.
Rööbastee ja tunneli ehituse peatöövõtjad
olid AS Merko Ehitus Eesti ning KMG Inseneriehituse AS. Trammitee valmimine muutis
Tallinna kõige hõlpsamalt ligipääsetava lennujaamaga pealinnaks Euroopas. Tööde
maksumuseks oli 12,5 miljonit eurot, millest 9,8 miljoni kaeti Euroopa
Ühendamise Rahastust (CEF) ja ülejäänu Tallinna linna poolt.
30.
augustil toimus lennujaama trammiliini esitlus koostööpartneritele ja
ajakirjanikele.
Allpool mõned fotod sellest ajaloolisest
päevast.
Esimene tramm jõuab lennujaama…
… ja reisijad pudenevad perroonile.
31.
augustil avasime rahvapeoga Kopli trammiliini.
Retrotramm ees ja CAF järel tehti uuel rööbasteel esimene sõit.
Lapsed lõbutsesid samal ajal batuudil.
Tagasi piduplatsile jõudes ei suutnud ma panna vastu kiusatusele Apelsiniga koos lavale minna.
Head trammisõitu kõigile!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.