pühapäev, 10. september 2017

Parim aeg Tallinna trammile
 
Aastatel 2014-2017 läbis Tallinna trammiliiklus põhjaliku uuenduskuuri. 2014 alustati Tondi-Ülemiste ja Tondi-Kadriorg liinide kapitaalsete uuendustöödega, mille käigus viidi trammitee betoonalusele, vahetati välja kommunikatsioonid ning alajaamade tehnika. Tööd lõpetati 2015 oktoobris. Peale trammitee viimist betoonalusele ja uute rööbaste paigaldamist, sai võimalikuks võtta Tallinnas kasutusele 20 moodsat 70 tonnist CAF Urbos trammi.
Põhiliinide kaasajastamise projekti teostas konsortsium AS Merko Ehitus Eesti, KMG Inseneriehituse AS ja Ratatek OY. Koos uute trammide maksumusega kujunes projekti lõpphinnaks 103,5 miljonit eurot, millest 77,9 miljonit finantseeris riik, kaasates selleks saastekvootide müügist laekunud 53,3 miljonit eurot.
2016. aastal algas 16 kilomeetri pikkuse Kopli suunalise trammitee renoveerimine, mille käigus valati monoliitne betoonalus, paigaldati uued rööpad ning vahetati välja kommunikatsioonid ning alajaamade tehnika. Ohutumaks muudeti sõiduteega ristumised, paigaldati foorid ning kujundati ümber liikluslogistilised lahendused. Põhjaliku remondi läbis Kopli trammidepoo, mis sai võimekuse teenindada CAF Urbos tramme. Liiklus Kopli suunal taasavati 31. augustil 2017. Koplisuunalise rööbastee uuendustööd teostas TREF Nord AS ning nende maksumuseks kujunes 20 miljonit eurot.
2016. aastal alustati trammitee pikendamist lennujaamani, mille käigus rajati unikaalne raudtee alt läbi viiv trammitunnel. 150 meetrise tunneli rajamisel teisaldati 10 000 m3 paasi ja 6000 m3 puistepinnast ning valati 1000 m3 betooni. Liiklus lennujaama algas 1. septembril 2017.
Rööbastee ja tunneli ehituse peatöövõtjad olid AS Merko Ehitus Eesti ning KMG Inseneriehituse AS. Trammitee valmimine muutis Tallinna kõige hõlpsamalt ligipääsetava lennujaamaga pealinnaks Euroopas. Tööde maksumuseks oli 12,5 miljonit eurot, millest 9,8 miljoni kaeti Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF) ja ülejäänu Tallinna linna poolt.
30. augustil toimus lennujaama trammiliini esitlus koostööpartneritele ja ajakirjanikele.
Allpool mõned fotod sellest ajaloolisest päevast.
 

Esimene tramm jõuab lennujaama…
 
 
 


















… ja reisijad pudenevad perroonile.
 
31. augustil avasime rahvapeoga Kopli trammiliini.
 
 
 
 















Retrotramm ees ja CAF järel tehti uuel rööbasteel esimene sõit.
 
 
Mürtsuv puhkpillimuusika rõhutas sündmuse pidulikkust.
 
Lapsed lõbutsesid samal ajal batuudil.
 
Mul õnnestus trammisõit siduda kasulikuga – lõpetasin telesaate „Tallinna tasuta ühistransport“ võtted.
 
Koplis käsime ära.
 
 



















Tagasi piduplatsile jõudes ei suutnud ma panna vastu kiusatusele Apelsiniga koos lavale minna.    Augusti lõpp kujunes ilma poolest jahedaks, aga sündmuste osas kuumaks. Nüüd saavad inimesed trammiga Lennujaama ja Koplisse sõita. Paljud linlased teevad seda lihtsalt huvi pärast, et näha, kuidas trammitunnel välja näeb ning kui kaasaegseks on muutunud Kopli trammitee, mida paljud mäletavad vana ja krigisevana.
Head trammisõitu kõigile!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.