Konverents
Tark liikuvus
22.-23.
novembril korraldasime koos Ülemaailmse
Ühistranspordi Assotsiatsiooni (UITP) ja Tartu Linnavalitsusega
rahvusvahelise konverentsi „Tark Liikuvus 2020:
Uuenduslik ja säästev linnatransport Euroopas“.
Huvi konverentsi
vastu oli suur. Osales 130 delegaati 30 riigist, kes esindasid targa linna
sidusrühmi Euroopa Liidust, sealhulgas Kesk- ja Ida-Euroopast ning otsustajaid
Euroopa Liidu institutsioonidest ning liikmesriikide valitsusasutustest ja
kohalikest omavalitsustest. Kaugemad külalised jõudsid Tallinna Singapurist,
Iisraelist ja USA-st. Esindatud olid pea kõik EL-i liikmesriigid, samuti
Venemaa.
Konverentsil arutelud
linnalise liikuvuse teemal. Keskenduti olulisematele valdkondlikele
küsimustele, nagu infrastruktuuri rahastamine, intelligentsete
transpordisüsteemide ja andmepõhiste tehnoloogiate rakendamine, säästva
liikuvuse ja uute liikuvusteenuste ning ärimudelite väljatöötamine ja linnalise
liikuvuse kesksetele algatustele suunatud ELi poliitika.
Konverents
vahendas läbi arutelude transpordi, taristu ja linnaarengu sidusrühmade
esindajate ning poliitikakujundajate seisukohti, otsides lahendusi, millega
toetada madala süsinikusisaldusega innovatsioonipõhiseid liikuvuse ja
linnaarengu projekte, poliitikat ja strateegiaid ELi liikmesriikides ning
kaugemal.
Konverentsil
esinesid ettekandega Tallinna linnapea Taavi Aas, UITP Euroopa divisjoni juht
Thomas Avanzata ja UITP Kesk-Euroopa divisjoni juht Artur Perchel, Merja
Kyllönen ja Robert Missen Euroopa Komisjonist, Joachim Schneider Euroopa
Investeerimispangast, samuti mitmete riikide transpordiala asjatundjad ning
transpordifirmade juhtivspetsialistid. Konverentsi modereerivad Artur Perchel
ja TTÜ Professor Dago Antov.
Siinkohal
lisan tutvumiseks enda tervituse konverentsist osavõtjatele:
Lp
konverentsist Tark
Liikuvus 2020 osavõtjad!
Mul on rõõm tervitada Teid
Tallinna Linnatranspordi AS-i nimel ning soovida järgnevaks kaheks päevaks
mõtteerksust, avastamisrõõmu ja töötahet.
Juhin kiireltarenevat innovatiivset
ettevõtet, mille ülesandeks on pakkuda ligi poole miljonilise elanikuga linnale
parimaid ning sõitjate rahulolu pälvivaid ühistranspordilahendusi. Vähetähtis
pole see, et ühistransport on Tallinna elanikele alates 2013. aastast tasuta.
See on tõstnud nii sõitjate arvu, kui ka ühistranspordi kasutamise sagedust.
Kui tasuta transpordile üleminekul leidus neid, kes ennustasid teenuse kiiret
allakäiku, siis täna ei räägi sellest enam keegi, sest just viimastel aastatel
on ühistranspordis toimunud hüppeline kvaliteedi tõus.
Meie päevil on kvaliteedi
saavutamiseks erakordselt tähtis dialoog asjatundjate ja tarbijate,
linnajuhtide ja linlaste, ideede algatajate ning teostajate vahel. See on just
see, mida täna siin konverentsil teeme ning millest loodame palju Tallinna
ühistranspordi edasisel kujundamisel tõhusamakas, logistiliselt täiuslikumaks
ning veelgi keskkonnasõbralikumaks. Usun, et kogeme ühiselt töötades, kuidas
sünnivad geniaalsed tulevikumudelid, leiavad pingsas mõttetöös uue kiirenduse
julged ideed, sõnaga, tekib dialoogist kantud sünergia, mis muudab meie
konverentsi viljakaks.
TLT AS-il jaoks pole dialoogis
paremate tulemuste saavutamise nimel midagi enneolematut. Meil on juba ligi
kaks kümnendit hea tava uurida sõitjate rahulolu ühistranspordiga. Nii saame
vastuse küsimusele, kuidas meie arenguperspektiive hinnatakse ning kas
plaanitud arendused linlaste poolt omaks võetakse.
Tasuta ühistranspordile
ülemineku järel on rahulolu meie tööga pidevalt kasvanud. Kui 2010. aastal
hinnati ühistransporti viie palli süsteemis hindega 3,6, siis 2014. aastal,
peale tasuta ühistranspordile üleminekut, juba 3,93. Kahel viimasel aastal on hinnang tõusnud
4,13-ni. Tallinna ühistranspordiga on rahul või väga rahul 80 protsenti
küsitluses osalenuist, rahulolematuid vaid 5 protsenti. Tasuta ühistransporti
pooldab 88 protsenti linlastest, kindlalt on selle vastu 2 protsenti. Kõige
olulisemaks peetakse ühistranspordi juures graafikust kinnipidamist (74%) ning
sõiduki puhtust (65%). Sõidukiliikide osas on linlaste seas populaarseim tramm,
millega rahulolu hinnati 4,44 palliga, bussidele anti hinne 4,27.
Linlaste rahulolu kasvab võrdeliselt
uuendustega taristu ja veeremi osas. Pole midagi imestada, et tramm on tõusnud
linlaste hulgas populaarseimaks liiklusvahendiks. Alates 2014. aastast oleme
praktiliselt uuesti ehitanud kogu rööbastee, muretsenud 20 uut trammi ning
kapitaalselt remontinud ülejäänud. Järgmise aasta alguses kuulutame välja hanke
28 uue trammi soetamiseks, mille teostumise järel jäävad Tallinna sõitma vaid
peale 2015. aastat ehitatud trammid. Ka busside osas oleme jõudnud suurepärase
tasemeni. Meie bussipargi vanus on veidi üle 8 aasta, millega kuulume samasse
klubisse Euroopa arenenumate riikide pealinnadega. Alates eelmisest aastast
teenindavad linlasi hübriidid ning edaspidi soetamegi vaid hübriidajamiga
tavabusse. Oleme alustanud katsetusi autonoomsete elektrisõidukite liinile
toomiseks. Linlased hindavad pingutusi, mida mugavuse, ohutuse ja
keskkonnasõbralikkuse nimel teeme.
Uuendused, mis viimastel aastatel
Tallinnas ellu viisime, on muljetavaldavad. Meil on oskusteavet, mida jagada,
väärt ideid, millega välja tulla, ning seda ka konverentsil teeme. Samas oleme
äärmiselt põnevil, milliseid mõtteid olete toonud kaasa teie, meie külalised,
ning kuidas te Tallinna seniseid arenguid näete.
Eesti on väike maa, kus ihatakse saada
suureks läbi väljapaistvate tegude. Ajalooliselt on meile omane pidada
äärmiselt tähtsaks naabrite arvamust ning kaugemalt külaliste hinnanguid.
Uudishimu külaliste tähelepanekuid kuulda, on täna küllap kõigi konverentsil
osalevate Eesti esindajate südameis. Samas põleme soovist oma edusammudega
kasvõi veidike kiidelda ja külalistes imetlust äratada. Loodan, et suudame
seda.
On äärmiselt meeldiv kuulutada
konverents Tark Liikuvus 2020: Uuenduslik ja säästev linnatransport Euroopas avatuks.
Tere tulemast Tallinna! Jõudu tööle!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.