laupäev, 25. november 2017

Konverents Tark liikuvus
 


22.-23. novembril korraldasime koos Ülemaailmse Ühistranspordi Assotsiatsiooni (UITP) ja Tartu Linnavalitsusega rahvusvahelise konverentsi  „Tark Liikuvus 2020: Uuenduslik ja säästev linnatransport Euroopas“.
Huvi konverentsi vastu oli suur. Osales 130 delegaati 30 riigist, kes esindasid targa linna sidusrühmi Euroopa Liidust, sealhulgas Kesk- ja Ida-Euroopast ning otsustajaid Euroopa Liidu institutsioonidest ning liikmesriikide valitsusasutustest ja kohalikest omavalitsustest. Kaugemad külalised jõudsid Tallinna Singapurist, Iisraelist ja USA-st. Esindatud olid pea kõik EL-i liikmesriigid, samuti Venemaa.
Konverentsil arutelud linnalise liikuvuse teemal. Keskenduti olulisematele valdkondlikele küsimustele, nagu infrastruktuuri rahastamine, intelligentsete transpordisüsteemide ja andmepõhiste tehnoloogiate rakendamine, säästva liikuvuse ja uute liikuvusteenuste ning ärimudelite väljatöötamine ja linnalise liikuvuse kesksetele algatustele suunatud ELi poliitika.
Konverents vahendas läbi arutelude transpordi, taristu ja linnaarengu sidusrühmade esindajate ning poliitikakujundajate seisukohti, otsides lahendusi, millega toetada madala süsinikusisaldusega innovatsioonipõhiseid liikuvuse ja linnaarengu projekte, poliitikat ja strateegiaid ELi liikmesriikides ning kaugemal.
Konverentsil esinesid ettekandega Tallinna linnapea Taavi Aas, UITP Euroopa divisjoni juht Thomas Avanzata ja UITP Kesk-Euroopa divisjoni juht Artur Perchel, Merja Kyllönen ja Robert Missen Euroopa Komisjonist, Joachim Schneider Euroopa Investeerimispangast, samuti mitmete riikide transpordiala asjatundjad ning transpordifirmade juhtivspetsialistid. Konverentsi modereerivad Artur Perchel ja TTÜ Professor Dago Antov.
Siinkohal lisan tutvumiseks enda tervituse konverentsist osavõtjatele:
Lp konverentsist Tark Liikuvus 2020 osavõtjad!
Mul on rõõm tervitada Teid Tallinna Linnatranspordi AS-i nimel ning soovida järgnevaks kaheks päevaks mõtteerksust, avastamisrõõmu ja töötahet.
Juhin kiireltarenevat innovatiivset ettevõtet, mille ülesandeks on pakkuda ligi poole miljonilise elanikuga linnale parimaid ning sõitjate rahulolu pälvivaid ühistranspordilahendusi. Vähetähtis pole see, et ühistransport on Tallinna elanikele alates 2013. aastast tasuta. See on tõstnud nii sõitjate arvu, kui ka ühistranspordi kasutamise sagedust. Kui tasuta transpordile üleminekul leidus neid, kes ennustasid teenuse kiiret allakäiku, siis täna ei räägi sellest enam keegi, sest just viimastel aastatel on ühistranspordis toimunud hüppeline kvaliteedi tõus.
Meie päevil on kvaliteedi saavutamiseks erakordselt tähtis dialoog asjatundjate ja tarbijate, linnajuhtide ja linlaste, ideede algatajate ning teostajate vahel. See on just see, mida täna siin konverentsil teeme ning millest loodame palju Tallinna ühistranspordi edasisel kujundamisel tõhusamakas, logistiliselt täiuslikumaks ning veelgi keskkonnasõbralikumaks. Usun, et kogeme ühiselt töötades, kuidas sünnivad geniaalsed tulevikumudelid, leiavad pingsas mõttetöös uue kiirenduse julged ideed, sõnaga, tekib dialoogist kantud sünergia, mis muudab meie konverentsi viljakaks.
TLT AS-il jaoks pole dialoogis paremate tulemuste saavutamise nimel midagi enneolematut. Meil on juba ligi kaks kümnendit hea tava uurida sõitjate rahulolu ühistranspordiga. Nii saame vastuse küsimusele, kuidas meie arenguperspektiive hinnatakse ning kas plaanitud arendused linlaste poolt omaks võetakse. 
Tasuta ühistranspordile ülemineku järel on rahulolu meie tööga pidevalt kasvanud. Kui 2010. aastal hinnati ühistransporti viie palli süsteemis hindega 3,6, siis 2014. aastal, peale tasuta ühistranspordile üleminekut,  juba 3,93. Kahel viimasel aastal on hinnang tõusnud 4,13-ni. Tallinna ühistranspordiga on rahul või väga rahul 80 protsenti küsitluses osalenuist, rahulolematuid vaid 5 protsenti. Tasuta ühistransporti pooldab 88 protsenti linlastest, kindlalt on selle vastu 2 protsenti. Kõige olulisemaks peetakse ühistranspordi juures graafikust kinnipidamist (74%) ning sõiduki puhtust (65%). Sõidukiliikide osas on linlaste seas populaarseim tramm, millega rahulolu hinnati 4,44 palliga, bussidele anti hinne 4,27.
Linlaste rahulolu kasvab võrdeliselt uuendustega taristu ja veeremi osas. Pole midagi imestada, et tramm on tõusnud linlaste hulgas populaarseimaks liiklusvahendiks. Alates 2014. aastast oleme praktiliselt uuesti ehitanud kogu rööbastee, muretsenud 20 uut trammi ning kapitaalselt remontinud ülejäänud. Järgmise aasta alguses kuulutame välja hanke 28 uue trammi soetamiseks, mille teostumise järel jäävad Tallinna sõitma vaid peale 2015. aastat ehitatud trammid. Ka busside osas oleme jõudnud suurepärase tasemeni. Meie bussipargi vanus on veidi üle 8 aasta, millega kuulume samasse klubisse Euroopa arenenumate riikide pealinnadega. Alates eelmisest aastast teenindavad linlasi hübriidid ning edaspidi soetamegi vaid hübriidajamiga tavabusse. Oleme alustanud katsetusi autonoomsete elektrisõidukite liinile toomiseks. Linlased hindavad pingutusi, mida mugavuse, ohutuse ja keskkonnasõbralikkuse nimel teeme.
Uuendused, mis viimastel aastatel Tallinnas ellu viisime, on muljetavaldavad. Meil on oskusteavet, mida jagada, väärt ideid, millega välja tulla, ning seda ka konverentsil teeme. Samas oleme äärmiselt põnevil, milliseid mõtteid olete toonud kaasa teie, meie külalised, ning kuidas te Tallinna seniseid arenguid näete.
Eesti on väike maa, kus ihatakse saada suureks läbi väljapaistvate tegude. Ajalooliselt on meile omane pidada äärmiselt tähtsaks naabrite arvamust ning kaugemalt külaliste hinnanguid. Uudishimu külaliste tähelepanekuid kuulda, on täna küllap kõigi konverentsil osalevate Eesti esindajate südameis. Samas põleme soovist oma edusammudega kasvõi veidike kiidelda ja külalistes imetlust äratada. Loodan, et suudame seda.
On äärmiselt meeldiv kuulutada konverents Tark Liikuvus 2020: Uuenduslik ja säästev linnatransport Euroopas avatuks. Tere tulemast Tallinna! Jõudu tööle!
 
 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.