Hilissuvine Tallinn on jäänud
autodele kitsaks. Lisaks trammiteede põhjalikule uuendamisele käivad
remonditööd veel kümnetel tänavatel nii kesklinnas kui erinevates linnaosades.
Kõik selleks, et linlastel oleks mugavam liigelda nii ühistranspordis, kui oma
autot kasutades. Kuigi viimaste päevade sajuilmad töid takistasid, on kõigi
asjaomaste suurimaks sooviks ja eesmärgiks tähtaegadest kinni pidada.
Kooliaasta on algamas, asine sügis toob linlased puhkustelt tagasi ja pingestuv
liiklus nõuab teede-tänavate avamist.
Lisaks rasketele ilmaoludele
aeglustavad töötempot ka mitmesugused ootamatused, nagu juhtus näiteks trammitee
vastremonditud osas Poska tänava ja Narva maantee ristmikul. Hetkel pole veel
selge, kas Tallinna Veele kuuluva trassi purunemise põhjustasid käimasolevad
rekonstrueerimistööd, samal ajal toimunud elektrikaabli vahetus või oli põhjus
hoopis torustiku amortiseerumises. Selle selgitab välja ekspertiis. Igatahes
toimus seal oluline leke ning voolama pääsenud vesi uhtus minema suure osa
vastbetoneeritud pöörangu alusest pinnasest. Et avariiga kiiremini toime tulla,
tellisime kohe taastamistööd, sest olime lubanud 25. augustil trammiliikluse
avada. Enne tööde algust tutvusime aga koos ehitusfirma ja Tallinna Vee
esindajatega lekke tekitatud kahjude ulatusega.
Meid oli voolava vee poolt
pinnasesse uhutud sügava augu kaldal viis meest, neli ettevõtete juhtivtöötajat
ja tööline, kelle ülesandeks varisenud kallast labidaga veidi õgvendada, et
lekkekohta saaks paremini vaadelda. Ajal, mil töömees hoolsalt pinnast uuristas
ning meie, ülejäänud, huviga avanevat pilti uudistasime, marssis mööda uljas
seltskond iseteadvaid ja linnas toimuvaga meedia kaudu hästi kursis olevaid
kodanikke. „Nii need asjad Tallinnas käivad,“ juhtis kolmekümnendates aastates
Calvin Kleini jopet kandev isand teiste tähelepanu meie ekspertgrupile. „Neli
juhmakat vahib niisama, mokk töllakil ja üks liigutab labidat. Sellepärast ongi
linn umbes ja teetööd ei liigu.“
„On klounid!“ kilkas Calvin Kleini
kaaslane, kena rõõsk piiga.
„Teadagi seda linnaviletsust, ega
need ei saa millegagi hakkama! Isegi viit labidat ei suuda ehitusplatsile
organiseerida,“ urises tõsise näo ja atleetliku kehaehitusega musklimees
sõbrale takka kiites.
„Paras oleks Postimehele või
Delfile vihjekas saata, las tulevad ja teevad pilti, kuidas seanahka veetakse,“
tegi tema käevangus tippiv neiu ettepaneku.
Ma ei tea, kas tütarlaps oma
ähvarduse ka täide viis. Tänini pole küll kuulda, et minu ja teiste kahjude
hindamisega tegelenud juhtivtöötajate seanahavedamisest uudis oleks ilmunud,
aga mine sa tea, äkki meedia alles kogub jõudu, et alasti tõega publikut rabada.
Mida loost järeldada? Eelkõige
seda, kui hästi töötab peavoolumeedia propagandamasin. Pingutused, sisendamaks
aksioomi, et kõik, mida Tallinnas tehakse, sooritatakse naeruväärse saamatusega
ja iga endast vähegi lugupidav mööduja teab paremini, kuidas trammitee alust
betoneerida, toiteliine vahetada, kõrgepingekaablit paigaldada või veeavarii
tagajärgi likvideerida, on viljaka pinnase leidnud. Iga lapski taipab, et kui
kõrvaldada trammitee ehituselt väljaõppinud töödejuhatajad ja aastaid oma
ametit pidanud ehitustöölised ning asendada need tarbetud kobakäpad valvsate
linnakodanike ja uurivate ajakirjanikega, oleksid rekonstrueerimistööd juba
ammu lõppenud.
Kahju muidugi, et eelarvamused ei
lase anda adekvaatseid hinnanguid, kuid nii see elu meil juba kord käib. Siiski
on mul kõigile, kes Tallinna tegemisi põhjuseta kritiseerivad hea uudis. Ma ei
saa teile küll lubada võimalust trammiteede rekonstrueerimistöödel kätt
proovida. Selleks on meil sõlmitud leping ehitusfirmaga, kus otsustatakse, keda
tööle võtta. Mina omalt poolt võin aga kinnitada, et neil, kes soovivad
pealinna ühistranspordi paremaks muutmisel oma panuse anda, on võimalus tulla
meile bussijuhtidena tööle. Headest ja oma tööd südametunnistusega tegevatest
juhtidest on meil pidevalt puudus. Mõelge järele. Palka maksame regulaarselt.
Ja mis kõige tähtsam, saab selgemaks, kuidas asjad tegelikult käivad ja et
viiest mehest sobibki labidas vaid ühe pihku.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.