Uue
trammiajastu algus
Kõik epohhiloovad ettevõtmised on
sündinud läbi raske töö ja eneseületamiste. Erandiks poole siin ka Tallinna 3.
Ja 4. liini trammiteede kapitaalne uuendamine ning CAF trammide liinile
toomine. 19. oktoober jääb ajaloos tähistama päeva, mil lõpetasime
trammiliikluse kaasajastamise I etapi. Tondilt Peterburi maanteele ja Kadriorgu
viiv rööbastee, vastab nüüd kõige kõrgematele nõuetele ning võimaldab kasutada
reisijate veoks moodsaid tänapäevaseid tramme. Linn on võitnud nii logistiliselt
kui ka sõitjate mugavuse ning välisilme poolest, sest mis seal salata, uued
trammid lisavad tänavapilti positiivset voolujoonelisust ja liikumishoogu.
Tööd trammiliikluse parandamiseks aga
jätkuvad. Juba 2018. aasta keskpaigas hakkab tramm sõitma lennujaama. Käivad
ettevalmistused Balti jaama ja Kopli suunalise trammitee ümberehituseks, et
tuua ka sinna tänapäevane veerem. Sellega alustame juba tuleval kevadel. Kindlasti
laabuvad need tööd sujuvamalt ning nõuavad vähem pingutust, sest oleme saanud
piisava praktilise kogemuse.
Pärnu
maantee trammitee remont oli raskeim eksam.
3. ja 4. liini trammiteede uuendamise
protsessis oli raskeimaks eksamiks Pärnu maantee-Tondi lõigu ehitus. Kui sellel
linnaliikluse tuiksoonel läinud aasta aprillis töödega alustasime, ennustas
Tallinna ettevõtmistesse alati heatahtlikult ning soosivalt suhtuv meedia, et
linlasi ootavad rasked ajad, tolm, pisarad ning meeleheide. Tööde edenedes
hakati trammitee uuendamisse tasapisi mõistvamalt suhtuma, sest kardetud
megaummikuid ei tekkinud, asjatult tolmu üles ei keerutatud ning lõpuks oli
tulemus niivõrd muljetavaldav, et kui järgmisel etapil sulgesime Narva maantee,
võeti see vastu ilma oluliste hüsteeriahoogudeta. Lõpuks taipasid kõik, et oli
viimane aeg aastakümnete eest maha pandud rööbastee viimiseks kvalitatiivselt
uuele tasandile. Kui palju tööde graafikuspüsimiseks läks vaja pingelisi
nõupidamisi ehitajatega ja veenmisjõudu, sundimaks tarnijaid oma kohustusi
korrektselt täitma, teavad need Tallinna Linnatranspordi spetsialistid, kes
ehitustöödega otseselt seotud olid. Kulutati tohutul arvul närvirakke, veedeti
määratul hulgal unetuid öid, ent valmis ta sai – Tallinna XXI sajandi
trammiarenduse I etapp.
Trammid
kui rätsepaülikond.
Ega uute trammide tulek vähem probleeme
kaasa toonud. Selgus, et iga uus sõiduriist tuleb täpselt kohalikele oludele
kohandada ning viimase kruvini paika timmida. Avalikkuse huvi uute ilusate
trammide vastu oli suur, ent sama suur oli ka arusaamatus, miks vastsed
sõiduriistad ikka ja jälle testimist ning seadistamist vajavad. Aga CAF trammid
ongi nagu rätsepaülikond, mida meister peab kliendile korduvalt selga proovima,
enne kui ihukate hakkab istuma nagu valatult. Kuid iga trammiga, mis
Hispaaniast meile saabus, õppisime paremini tundma 70 tonnise kaunitari
hingeelu, tema kapriise ja soove. Tänaseks päevaks on meil kujunenud välja oma
CAF trammi teaduskond, koos trammiprofessoritega, kes teavad uutest sõiduriistadest
kõike. Katsetused ja seadistused ei võta enam nii palju aega kui varem, ning ka
avalikkuse usaldus on võidetud. Linlased on uhked, et Tallinn jõudis
tramminduses uude ajastusse.
Soovin Tallinna Linnatranspordi ASi
töötajatele, meie koostööpartneritele, ehitajatele ning trammitootjatele õnne kauni
soorituse puhul, linlastele aga mõnusat sõitu uue Tallinna trammiga! Suur töö
on tehtud, kuid me ei tohi peatuda enne, kui kogu rööbastee kuni Koplini saab
uuendatud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.