laupäev, 10. oktoober 2015

Uue trammiajastu algus
 

Kõik epohhiloovad ettevõtmised on sündinud läbi raske töö ja eneseületamiste. Erandiks poole siin ka Tallinna 3. Ja 4. liini trammiteede kapitaalne uuendamine ning CAF trammide liinile toomine. 19. oktoober jääb ajaloos tähistama päeva, mil lõpetasime trammiliikluse kaasajastamise I etapi. Tondilt Peterburi maanteele ja Kadriorgu viiv rööbastee, vastab nüüd kõige kõrgematele nõuetele ning võimaldab kasutada reisijate veoks moodsaid tänapäevaseid tramme. Linn on võitnud nii logistiliselt kui ka sõitjate mugavuse ning välisilme poolest, sest mis seal salata, uued trammid lisavad tänavapilti positiivset voolujoonelisust ja liikumishoogu.
Tööd trammiliikluse parandamiseks aga jätkuvad. Juba 2018. aasta keskpaigas hakkab tramm sõitma lennujaama. Käivad ettevalmistused Balti jaama ja Kopli suunalise trammitee ümberehituseks, et tuua ka sinna tänapäevane veerem. Sellega alustame juba tuleval kevadel. Kindlasti laabuvad need tööd sujuvamalt ning nõuavad vähem pingutust, sest oleme saanud piisava praktilise kogemuse.
Pärnu maantee trammitee remont oli raskeim eksam.
3. ja 4. liini trammiteede uuendamise protsessis oli raskeimaks eksamiks Pärnu maantee-Tondi lõigu ehitus. Kui sellel linnaliikluse tuiksoonel läinud aasta aprillis töödega alustasime, ennustas Tallinna ettevõtmistesse alati heatahtlikult ning soosivalt suhtuv meedia, et linlasi ootavad rasked ajad, tolm, pisarad ning meeleheide. Tööde edenedes hakati trammitee uuendamisse tasapisi mõistvamalt suhtuma, sest kardetud megaummikuid ei tekkinud, asjatult tolmu üles ei keerutatud ning lõpuks oli tulemus niivõrd muljetavaldav, et kui järgmisel etapil sulgesime Narva maantee, võeti see vastu ilma oluliste hüsteeriahoogudeta. Lõpuks taipasid kõik, et oli viimane aeg aastakümnete eest maha pandud rööbastee viimiseks kvalitatiivselt uuele tasandile. Kui palju tööde graafikuspüsimiseks läks vaja pingelisi nõupidamisi ehitajatega ja veenmisjõudu, sundimaks tarnijaid oma kohustusi korrektselt täitma, teavad need Tallinna Linnatranspordi spetsialistid, kes ehitustöödega otseselt seotud olid. Kulutati tohutul arvul närvirakke, veedeti määratul hulgal unetuid öid, ent valmis ta sai – Tallinna XXI sajandi trammiarenduse I etapp.
Trammid kui rätsepaülikond.
Ega uute trammide tulek vähem probleeme kaasa toonud. Selgus, et iga uus sõiduriist tuleb täpselt kohalikele oludele kohandada ning viimase kruvini paika timmida. Avalikkuse huvi uute ilusate trammide vastu oli suur, ent sama suur oli ka arusaamatus, miks vastsed sõiduriistad ikka ja jälle testimist ning seadistamist vajavad. Aga CAF trammid ongi nagu rätsepaülikond, mida meister peab kliendile korduvalt selga proovima, enne kui ihukate hakkab istuma nagu valatult. Kuid iga trammiga, mis Hispaaniast meile saabus, õppisime paremini tundma 70 tonnise kaunitari hingeelu, tema kapriise ja soove. Tänaseks päevaks on meil kujunenud välja oma CAF trammi teaduskond, koos trammiprofessoritega, kes teavad uutest sõiduriistadest kõike. Katsetused ja seadistused ei võta enam nii palju aega kui varem, ning ka avalikkuse usaldus on võidetud. Linlased on uhked, et Tallinn jõudis tramminduses uude ajastusse.
Soovin Tallinna Linnatranspordi ASi töötajatele, meie koostööpartneritele, ehitajatele ning trammitootjatele õnne kauni soorituse puhul, linlastele aga mõnusat sõitu uue Tallinna trammiga! Suur töö on tehtud, kuid me ei tohi peatuda enne, kui kogu rööbastee kuni Koplini saab uuendatud.
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.