Uuest
trammiliinist ja püstijäämisoskusest
Trammiga
lennujaama
Kuigi kodumaisele Estonian Airile
näidati Brüsselist punast kaarti ning Eesti riik võib rahvusliku lennukompanii
toetamiseks kulutatud miljonid korstnasse kirjutada, ei vähene Tallinna
Lennujaama läbivate reisijate arv, sest lätlased, türklased ja teised
lennukamad rahvad võtavad meie äpardunud lennuäri rõõmuga üle. Nii vajame ka
edaspidi usaldusväärset ühendust Lennujaama ja kesklinna vahel ning mis võiks
seda kindlamalt pakkuda, kui nobe ja mugav CAF tramm. Sellest tarkusest
lähtudes kirjutasime riigihanke võitnud konsortsiumi AS Merko Ehitus Eesti ja
KMG Inseneriehitus AS-i esindajaga alla lennujaamani
viiva trammiliini taristu projekteerimis- ja ehituslepingule.
Lennujaama trammiliini ehitamise käigus rajatakse
Ülemiste raudteejaama kõrval asuvalt tagasipöörderingilt tunnel raudtee ja
Suur-Sõjamäe tänava alt Keevise tänavani. Seal trammiliin väljub tunnelist ning
kulgeb piki Keevise tänavat lennujaamani. Uue trammitee pikkuseks tuleb ligi
kaks kilomeetrit. Peatused rajatakse Keevise tänavale ning lennujaama. Lennujaama
peatus ühendatakse reisiterminaliga eskalaatori ning kinnise galeriiga. Liini
toiteks ehitatakse ka uus alajaam. Nagu varasemaltki rekonstrueeritud trammitee
lõikudel lisandub boonusena korrastatud tänavavõrk nii Ülemiste asumis kui
Lennujaama teel.
Tunneli rajamine raudtee alla muudab
ehitustööd äärmiselt keerulisteks, ent pole kahtlust, et ehitajad tulevad
võetud ülesandega kenasti toime. Pole nad ju eelmiste trammitee lõikude
rekonstrueerimisega hätta jäänud, miks peaks see nüüd juhtuma.
Riigihanke lennujaama liinile ehitaja
leidmiseks kuulutasime välja juulikuu eelviimasel päeval. Meeldiva üllatusena
oli edukaks osutunud pakkumise üldmaksumus enam kui 8 miljoni euro võrra
odavam, kui esialgselt prognoosisime. Ehitustööd algavad juba saabuva aasta
kevadel ning esimene tramm peatub
lennujaamas 2017.aasta lõpul.
Ent tulen veel tagasi loo alguse juurde,
kus oli juttu Estonian Airi kuulsusetust lõpust. Käesoleva aasta aprillis ütles
Estonian Airi juhatuse esimees Jan Palmier, et eelmisel
aastal sai firma riigilt kätte viimase 12,1 miljoni eurose laenumakse ja saab
sellega hakkama nii 2015. kui ka 2016. aastal ning rohkem lisaraha ei vaja.
Kummaline lühinägelikkus suure ettevõtte juhilt.
Nagu enamus eesti inimesi sooviksin
minagi teada, kes kannab vastutust vabalangemisse pikeeritud rahvusliku
lennufirmaga toimunud katastroofi eest ja miks oli tarvis veel siis, kui
juhtimisvead ning riigi kui omaniku ükskõiksus olid toonud kaasa firma
paratamatu allakäigu, põletada hukule määratud äriühingu päästmisoperatsioonis ligi
sada miljonit eurot maksumaksja raha. Oleks taolise raiskamisega tegelenud mõni
Keskerakonda kuulunud isik, siis käiks täna vilgas uurimine ja kümned
politseiametnikud puistaks lennuettevõtte kontorit. Et aga Eesti Õhu
tühjakspumpamisega tegelesid valitsusparteide poliitikute targal juhtimisel
Soome kodakondsest ja rootslasest kavalpead, siis vaikitakse juhtumis- ja
kommunikeerumisvigadest tekkinud kahjude ulatusest. Nii on Eestile kombeks!
Meenutaks ka 2011. aastal, seoses firma
aktsiakapitali suurendamisega 30 miljoni euro võrra, väljakäidud lubadust, et Estonian
Airi uus kasvustrateegia loob Eestisse hinnanguliselt 2000 uut töökohta, neist
800 turisminduses. Sellest rääkis ettenägelikult toonane Riigikogu
rahanduskomisjoni esimees ja nüüdne minister Sven Sester. Kus on need lubatud
töökohad? Mida pole, seda pole ning kuludesse tuleb ilmselt kirjutada ka 5
miljonit eurot, mille eest petetud reisijatelt pileteid tagasi ostetakse.
Hoia
kinni, muidu võid sa uppi lennata!
Aga jätkame taas millegi
konstruktiivsemaga. Novembri esimesel nädalal alustasime koos Põhja Prefektuuri
liiklusjärelvalve keskusega ohutuskampaaniat „Hoia ennast! Hoia kinni!“ Nagu nimi
viitab, on kampaania sihtgrupiks ühissõidukis ohutunde minetanud reisijad ning
nende turvalisus. Kaheksa kuu jooksul on meie bussides ja trammides saanud viga
36 inimest, kes järsu pidurdamise või äkkmanöövri ajal pole kinni hoidnud. Ja
kuigi me meenutame juhtidele pidevalt sujuva sõidu vajalikkust ning hoiatame
järskude manöövrite eest, teeb liiklus omad korrektiivid. Tallinna tänavatel
seikleb kahetsusväärsel hulgal roolihulle, kes ei mõista millist ohtu kujutab
ridadevahel sõelumine ja bussidele ette keeramine. Meie liiklus on äärmiselt
närviline ja teisi liiklejaid mitte arvestav ning kahjuks pole ka kõige
kogenumad juhid võimelised iga ootamatut vahelesööstu või eessõitja
äkkpidurdust ette nägema. Ja kui siis bussisalongis seisab mitte kusagilt kinni
hoidev reisija, võivad tagajärjed olla kurvad.
Nagu näitab õnnetuste statistika, siis 87%
kannatanutest on üle 50-aastased ning 92% vigastatutest naissoost. Selleks, et
kinnihoidmise vajadust sõitjatele meenutada, paigaldame bussidesse, trammidesse
ja trollidesse kleebised kirjaga „Hoia ennast! Hoia kinni!“. Loodame, et sõitja
adub sõnumit lugedes kinnihoidmise vajadust, ega lenda uppi. Meie sooviks on
toimetada kõik reisijad õnnelikult sihtkohta.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.