pühapäev, 10. aprill 2016

Kollektiivleping süvendab usaldust
 
5. aprillil allkirjastasime koos Sõltumatu Transporditöötajate Ametiühingu usaldusisiku Aleksander Martynenko ja Eesti Transporditööliste TLT Ametiühingu peausaldusisiku Marju Lõiviga kollektiivlepingu, mis kehtib 2018 aasta esimese kvartali lõpuni. Sellele eelnes pea pool aastat väldanud läbirääkimiste protsess, mille kestel vaagisime töötajate ootuste põhjendatust, ettevõtte võimalusi palgatõusuks ja töötingimuste parandamiseks; rääkisime innovatsiooniprotsessidest, mis on toonud Tallinna tänavaile uued trammid ning euro 5 ja euro 6 normidele vastavad mugavad bussid ning hübriidid; kõnelesime tasuta ühistranspordi osast Tallinna muutmisel riigi atraktiivseimaks elukeskkonnaks jne. Läbirääkimised süvendasid koostöövalmidust ja vastastikkust mõistmist, mis on TLT juhtkonna ja ametiühingute suhetes juba aastaid valitsenud, ning mul on selle üle sügavalt hea meel. Suurettevõtte juhile pole ametiühingust paremat koostööpartnerit, olen seda aastate jooksul selgelt enese jaoks teadvustanud. Kui on rahul töötajad, suureneb ka ettevõtte sisene enesekontroll ja distsipliin ning paraneb lõppkokkuvõttes nii sisekliima, kui kasvab ka tööviljakus. Seepärast olen koostöösse ametiühinguga suhtunud alati suure tähelepanuga ning ka siis, kui ettevõtte välised jõud püüdsid juhtkonna ning ametiühingu suhteid pingestada, säilitanud rahu, uskudes, et lõpuks laheneb kõik positiivselt.
Mis on sõlmitud kollektiivlepingus oluline.
TLT AS-is on kogu Eesti ühistranspordisektori parimad palgad, ulatudes keskmiselt 1050 euroni kuus. Selle näitajaga oleme riigis kindlalt juhtpositsioonil. Viimase kolme aasta jooksul oleme igal aastal tõstnud palka 6%, mis annab summaarseks palgatõusuks üle 20%. Uus kollektiivleping näeb ette palgatingimuste edasist paranemist ning 10% palgatõusu kahe aasta jooksul, mis jaotub vastavalt 4% alates 1. juuli 2016 ja 6% 1. aprill 2017. Palgad tõusevad kõigil TLT töötajatel. Seega kasvavad meie töötajate palganumbrid 2017. aastaks võrreldes 2013. aastaga enam kui 30%. Lepingu järgselt lisanduvad põhipalgale ka mitmed soodustused nagu näiteks lisatasu õhtuse ja ületunni töö eest ja preemiad staažikatele töötajatele. See viimane puudutab suurt osa TLT töötajaskonnast, sest meil ollakse äärmiselt ettevõttetruud ja 10 või 15 aastane staaž pole mingi haruldus. Vanad olijad on meil töötanud 20, 25, 30 ning enam aastat, nii et staažipreemiat saame maksta väga paljudele. Tegemist pole tühise summaga ning seda hakkavad saama kõik, kes meil töötanud 15 aastat ning enam.
Kollektiivleping annab töötajatele kindluse hea palga ning töötingimuste suhtes, ning see ongi olulisim.
Kaks ametiühingut, üks lepingupartner.
Varasemalt on lepingul olnud kaks osapoolt – ettevõtte juhtkond ja Eesti Transporditöötajate Ametiühing. Seekord on lisandunud Sõltumatu Transporditöötajate Ametiühing. Ettevõtte juhile pole oluline, kas töötajaskond jaguneb kahte, kolme või vajadusel ka enamasse ametiühinguorganisatsiooni. Minu jaoks on tegemist ühe lepingupartneriga, kelleks on töötajaskond. Asutuse juhina olen vastutav kõigi TLT enam kui 1800 töötaja heaolu eest ja ametiühingud on selle juures suureks abiks. Soovin vaid, et ametiühinguorganisatsioonid omavahel hästi läbi saaksid ning mõistaksid, et on väljas ühise asja eest. Pole mõtet tuua töötajate huvisid ohvriks isiklikele ambitsioonidele ning konkurentsist johtuvatele vastuoludele. Seni on TLT ametiühingute usaldusisikud suutnud sellistest arengutest hoiduda. Hindan nende tarkust.
TLT uus kollektiivleping on peale allkirjastamist saanud seaduse jõu. Püüdkem siis teha kõik endast olenev, et selles sätestatu teostuks. Juhtkonnal tuleb kindlustada head majandustulemused ning innovatsioon taristu ja veeremi kaasajastamisel. Töötajatel omakorda on paremate palga- ja töötingimuste õigustamiseks kohustus hoida ametiau ning teenindada linlasi nii, et ühistranspordikasutajad rahule jääksid. Uus kollektiivleping loob aluse töörahuks ning ettevõtte dünaamiliseks arenguks.
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.