Kollektiivleping
süvendab usaldust
5. aprillil allkirjastasime koos Sõltumatu
Transporditöötajate Ametiühingu usaldusisiku Aleksander Martynenko ja Eesti
Transporditööliste TLT Ametiühingu peausaldusisiku Marju Lõiviga
kollektiivlepingu, mis kehtib 2018 aasta esimese kvartali lõpuni. Sellele
eelnes pea pool aastat väldanud läbirääkimiste protsess, mille kestel vaagisime
töötajate ootuste põhjendatust, ettevõtte võimalusi palgatõusuks ja
töötingimuste parandamiseks; rääkisime innovatsiooniprotsessidest, mis on
toonud Tallinna tänavaile uued trammid ning euro 5 ja euro 6 normidele vastavad
mugavad bussid ning hübriidid; kõnelesime tasuta ühistranspordi osast Tallinna
muutmisel riigi atraktiivseimaks elukeskkonnaks jne. Läbirääkimised süvendasid
koostöövalmidust ja vastastikkust mõistmist, mis on TLT juhtkonna ja
ametiühingute suhetes juba aastaid valitsenud, ning mul on selle üle sügavalt
hea meel. Suurettevõtte juhile pole ametiühingust paremat koostööpartnerit,
olen seda aastate jooksul selgelt enese jaoks teadvustanud. Kui on rahul
töötajad, suureneb ka ettevõtte sisene enesekontroll ja distsipliin ning
paraneb lõppkokkuvõttes nii sisekliima, kui kasvab ka tööviljakus. Seepärast
olen koostöösse ametiühinguga suhtunud alati suure tähelepanuga ning ka siis, kui
ettevõtte välised jõud püüdsid juhtkonna ning ametiühingu suhteid pingestada,
säilitanud rahu, uskudes, et lõpuks laheneb kõik positiivselt.
Mis
on sõlmitud kollektiivlepingus oluline.
TLT AS-is on kogu Eesti
ühistranspordisektori parimad palgad, ulatudes keskmiselt 1050 euroni kuus.
Selle näitajaga oleme riigis kindlalt juhtpositsioonil. Viimase kolme aasta
jooksul oleme igal aastal tõstnud palka 6%, mis annab summaarseks palgatõusuks
üle 20%. Uus kollektiivleping näeb ette palgatingimuste edasist paranemist ning
10% palgatõusu kahe aasta jooksul, mis jaotub vastavalt 4% alates 1. juuli 2016
ja 6% 1. aprill 2017. Palgad tõusevad kõigil TLT töötajatel. Seega kasvavad
meie töötajate palganumbrid 2017. aastaks võrreldes 2013. aastaga enam kui 30%.
Lepingu järgselt lisanduvad põhipalgale ka mitmed soodustused nagu näiteks
lisatasu õhtuse ja ületunni töö eest ja preemiad staažikatele töötajatele. See
viimane puudutab suurt osa TLT töötajaskonnast, sest meil ollakse äärmiselt
ettevõttetruud ja 10 või 15 aastane staaž pole mingi haruldus. Vanad olijad on
meil töötanud 20, 25, 30 ning enam aastat, nii et staažipreemiat saame maksta
väga paljudele. Tegemist pole tühise summaga ning seda hakkavad saama kõik, kes
meil töötanud 15 aastat ning enam.
Kollektiivleping annab töötajatele
kindluse hea palga ning töötingimuste suhtes, ning see ongi olulisim.
Kaks
ametiühingut, üks lepingupartner.
Varasemalt on lepingul olnud kaks
osapoolt – ettevõtte juhtkond ja Eesti Transporditöötajate Ametiühing. Seekord
on lisandunud Sõltumatu Transporditöötajate Ametiühing. Ettevõtte juhile pole
oluline, kas töötajaskond jaguneb kahte, kolme või vajadusel ka enamasse
ametiühinguorganisatsiooni. Minu jaoks on tegemist ühe lepingupartneriga,
kelleks on töötajaskond. Asutuse juhina olen vastutav kõigi TLT enam kui 1800
töötaja heaolu eest ja ametiühingud on selle juures suureks abiks. Soovin vaid,
et ametiühinguorganisatsioonid omavahel hästi läbi saaksid ning mõistaksid, et on
väljas ühise asja eest. Pole mõtet tuua töötajate huvisid ohvriks isiklikele
ambitsioonidele ning konkurentsist johtuvatele vastuoludele. Seni on TLT
ametiühingute usaldusisikud suutnud sellistest arengutest hoiduda. Hindan nende
tarkust.
TLT uus kollektiivleping on peale
allkirjastamist saanud seaduse jõu. Püüdkem siis teha kõik endast olenev, et
selles sätestatu teostuks. Juhtkonnal tuleb kindlustada head majandustulemused
ning innovatsioon taristu ja veeremi kaasajastamisel. Töötajatel omakorda on
paremate palga- ja töötingimuste õigustamiseks kohustus hoida ametiau ning teenindada
linlasi nii, et ühistranspordikasutajad rahule jääksid. Uus kollektiivleping
loob aluse töörahuks ning ettevõtte dünaamiliseks arenguks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.