Uued
CAF-id ja uuestisündinud KT-d
Ööl vastu 12. aprilli laaditi Pärnu
maanteel kandurplatvormidelt rööbastele viimane kahekümnest Tallinna CAF
trammist. See oli ajalooline hetk, mis tähistas ühe olulise
trammiuuendusprojekti edukat lõppu. CAF Urbosed nõudsid meilt 3. ja 4. trammiliini
põhjalikku renoveerimist ja viimase CAF-i saabumine tuletas veelkord meelde, et
TLT AS-il tuleb jätkata trammiteede uuendamisega Kopli suunal, tagamaks
rööbastee võimekus rakendada uusi tramme vedudeks kogu Tallinnas. Juba
lähinädalatel algavad tööd Kopli suuna renoveerimise I etapil, Suure
Rannavärava ning Balti jaama vahelisel alal, trammitee ümbertõstmisega sujuvamale
trajektoorile, mis kaotab senise järsu kurvi Skoone bastioni juures ning loob
eelduse Põhjapuiestee laiendamiseks tulevikus. Tööde käigus rajatakse Balti
jaama lähistele trammide ajutine tagasipöörde ring. Loodan, et tööd kulgevad
graafikujärgselt ning sama sujuvalt ja linlasi võimnalikult vähe häirivalt,
nagu suutsime need korraldada 2014/2015 Kesklinnas ja Lasnamäel.
CAF-id
muudavad Tallinna nägu.
Palju on kiidetud CAF-ide mugavust ning
töökindlust, ent kindlasti on linna jaoks oluline veel üks uute trammide
kasutuselevõtmisega seonduv aspekt. Nimelt muudavad Urbosed pealinna
tänavapildi märksa kaasaegsemaks, lennukamaks, innovatiivsemaks. CAF-id on
trammitehnika viimane sõna ning nende kasutuselevõtmine positsioneerib Tallinna
kui edumeelset, linnaarengut tähtsustavat ning tulevikule mõtlevat kogukonda.
Siinkohal tooksin ära uute CAF trammide
peamised tehnilised näitajad: pikkus: 31 meetrit, laius: 2,3 meetrit, tühimass:
48 tonni, täismass: 68 tonni, istekohti: 79, seisukohti: 188, uste arv: 5,
telgede arv: 8, tippkiirus: 70 km/t, toitepinge: 600 V, veomootorite võimsus: 264
kW.
Et uusi tramme linnarahvale veelgi
omasemaks muuta, said need endale kaunid naisenimed. Vastavalt trammide
numbritele on need järgmised: 501 Moonika; 502 Paula; 503 Anna; 504 Liidia; 505
Tiina; 506 Kadri; 507 Eerika; 508 Jaanika; 509 Maarika; 510 Annika; 511 Eliise;
512 Karmen; 513 Katariina; 514 Sirje; 515 Koidula; 516 Linda; 517 Maria; 518
Teele; 519 Triinu; 520 Kersti. Nii kutsutakse meie uusi trammiiludusi. Tuntust
ning tunnustust on nad aga endale linnarahva hulgas juba küllaga kogunud.
Vanemate
trammide uus elu.
Tallinlasi teenindavast 44 trammist 20
on uued CAF-id, ülejäänud märksa eakamad, kuid veel piisavat ressurssi omavad
KT-4 ja KT-6. Paralleelselt uute trammide muretsemise ja rööbasteede
kaasajastamisega, alustasime ka vanemate trammide renoveerimisprojektiga. Tänaseks
on kaks KT-4 remondijärgselt liinile naasnud, üks töös ning veel kolm järge
ootamas. Remondi käigus kontrolliti ja vahetati mõlemal trammil elektriseadmed
– kiirendi, mootorgeneraator ning kontaktorid. Salongi paigaldati uued
korrosioonikindlate tugijalgadega istmed. Remonditi salongi põrand ning
trepikäsipuud. Trammide kered renoveeriti ning värviti TLT stiilivärvingusse.
Kuue KT-4 uuestisünniprojekti teostame oma jõududega. Eestvedajaks on siin
trammiliiklusteenistuse remondijaoskonna juht Rein Varemaa. Just selliste oma
ala tundvate meeste kogemusel ning töökusel püsib meie ettevõtte edukus.
Me pole unustanud ka aastaid tallinlasi
teeninud KT-6 tramme. Oleme viimas läbi riigihanget 12 KT-6 ja 2 KT-4 remondiks
ning loodame peagi oma auväärsed veteranid noorenduskuurile saata. Aasta lõpuks
peaks valdav osa Tallinna trammiveeremist vastama kõige nõudlikumate sõitjate
ootustele, olema turvaline, mugav ja pilkupüüdvalt kaunis.
Trammi nr 1 ei tulegi ilmselt Balti jaama aga tuleb 2 Balti jaam - Ülemiste. See ju tuleb sama pikk liin nagu 3 nii et pole midagi nii väga lühikest
VastaKustuta1 nimi jäi panemata mis eelmine aasta välja valiti! Ehk siis Viivika. Aga nime Kersti selles välja valitud nimede nimekirjas polnud.
VastaKustuta