TLT
AS töötajad jagavad projekteerijatele soovitusi
Tallinna kesklinna transporditaristut
ootavad lähiajal ees olulised muutused. Gonsiori tänava rekonstrueerimine ja Reidi
tee ehitus nihutavad oluliselt autotranspordi senist logistilist telge, uue
peatänava väljaehitamine viib lõpule kontseptuaalselt senisest erineva
lähenemise linnasüdame liiklusele. Linnaruumi arengprojektidega seostuvate
avalike arutelude käigus on kõigil linlastel võimalus oma sõna sekka öelda, et
planeerijate poolt väljapakutud lahendust täiustada ning paremaks muuta. Mul on
hea meel, et selle kohustuse on Sõltumatu Transporditöötajate Ametühingu
vedamisel võtnud enda peale igapäevaselt liikluses osalevad bussi- ja trammijuhid,
kelle soovitustest on lõplike tööversioonide väljatöötamisel kindlasti oluline
abi.
Gonsiori tänava rekonstrueerimise
projektile täienduste ja ettepanekute esitamise aeg sai täis eile. TLT AS
töötajate poolt pakuti mitmeid projekti täpsustavaid ettepanekuid.
Projekteerijal soovitati veelkord läbi mõelda tänavavalgustuspostide
asetus, tänavaäärne haljastus ja ühistranspordi peatuste konfiguratsioon. Meie elukutselised bussijuhid
leiavad, et tänavavalgustuspostide paiknemine vaid poole meetri kaugusel
äärekivist, raskendab bussidel peatustesse sõitmist, kuna tekib oht poste
küljepeeglitega riivata. Selline probleem on näiteks Ülemiste peatuses, kus bussid
ei mahu taskusse normaalselt sisse sõitma. Tulemuseks on sõidurea blokeerimine
peatuva bussi poolt. Et Gonsiori tänaval taolist olukorda vältida, tuleks
projekteerimisel arvestada busside gabariite ning paigutada
valgustuspostid äärekivist kaugemale, kinnitavad meie bussijuhid. Peatuste
taskud tuleb meie asjatundjate arvates ehitada piisava varuga, kuna tipptunnil
võib peatusesse jõuda samaaegselt kaks, teinekord isegi kolm bussi. Kui
projekteerimisel pole kavandatud piisava mahutavusega taskuid, blokeerib
peatusesse mitte mahtuv sõiduk/sõidukid liikluse, halvemal juhul suletakse terve
ristmik. Otstarbekas on ka tänavale kavandatud parkimistaskud selgelt
märgistada ning tagada neisse sujuv sisenemine ja väljumine.
Pikka aega on trammijuhte häirinud olukord Maneeži
tänaval, kus trammi ja autode konflikt on ruunikitsikuse tõttu paratamatu. Meie
trammijuhid tegid ettepaneku lahendada samaaegselt Gonsiori tänava
rekonstrueerimisega ka trammide liikumist komplitseeriv olukord Maneeži
tänaval, kus Ülemistelt lähtuval suunal pole trammitee ja äärekivi vahel
piisavat ruumi autodele. Juba aastaid tekitab see liikluses pingeolukorra,
mille likvideerimiseks oleks meie spetsialistide kinnitusel vaja kõnnitee
äärekivi vaid pool meetrit nihutada. Piisava autoruumi tekitamine võimaldaks
trammidel segamatult sõita ning optimaalse liikumiskiiruse puhul kaoks ka CAF
trammide elektroonilistest piduritest lähtuv undamine, mille üle Maneeži tänava
elanikud kurdavad. Loodan siiralt, et meie töötajate ettepanekut arvestatakse
ja rekonstrueerimistööde käigus leiab probleem lahenduse.
Gonsiori tänava rekonstrueerimisel soovitavad meie
töötajad muuta ka Laagna tee väljasõidul asuva peatuse lahendust. Praegune lahendus
hakkab tekitama probleeme, kuna selle kaudu on võimalik liiklusreegleid
rikkudes sooritada pööret Vesivärava tänavale. Meie inimesed soovitavad väljapakutud
lahenduse üle vaadata ja kavandada peatusse normaalne tasku.
Viimane märkus, mille meie töötajad STTA kaudu
esitasid, puudutab planeeritavat väljasõitu Reimani tänavalt. Projektis
muudetakse see ahtamaks, ent sel juhul tuleks loobuda igasugustest äärekivi
joonel asuvatest piiretest, samuti peavad laternapostid ja foorid asuma
äärekividest piisavalt kaugel, kuna nii järsus kurvis vajavad kolmanda vedava
sillaga bussid ning pikendatud esiosaga Volvod B9SA LF kogu pöörderingi laiust.
Lahenduses võiks võimalusel ka pöördeala laiendada.
Sellised olid meie töötajate ettepanekud Gonsiori
tänava rekonstrueerimisprojekti koostajatele. Loodan, et neid arvestatakse ja
ühistranspordile toob realiseeritud projekt kaasa vaid positiivset.
Mul on äärmiselt hea meel, et TLT ASis töötavad
aktiivsed inimesed, kes ei oota, et nende nimel kõneleks ettevõtte juhtkond,
vaid suudavad ja tahavad ise olulistes linnaarenduslikes probleemides kaasa
rääkida.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.