Viimane sõit
1.juunil algas Kopli suunalise trammitee
põhjalik remont, mille järel muutub trammiliiklus seal mugavamaks,
turvalisemaks ja vaiksemaks. Alates tuleva aasta oktoobrist saavad 1. ja 2.
liinil sõita ka uued CAF Urbos trammid, millel seni Koplisse asja polnud.
Muidugi toovad ehitustööd kaas ka mõningasi ebamugavusi, ent võrreldes
võimalustega, mida kaasaegsele tasemele viidud trammiühendus Põhja-Tallinna
jaoks tähendab, on need marginaalsed. Lõigu Mere puiesteest Balti jaamani
käivitame uues kvaliteedis juba selle aasta 1. septembril. Muus osas jääb kuni
trammiliikluse taastamiseni sõitjaid teenindama bussiliin 52.
Tähistamaks Tallinna tramminduse
põhjaliku uuendamise teise etapi algust, tegime koos abilinnapea Taavi Aasa,
Põhja-Tallinna vanema Raimond Kaljulaidi, Tallinna Transpordiameti juhi Andres
Harjo, ajakirjanike ja trammipargi spetsialistidega, remondiks juba suletud
liinil retrotrammiga T-11 viimase sõidu
Kopli depoosse ja tagasi. Väärika trammiveterani slepis sõitis kaasa ka
ajalooline konkavagun, kus aset võtnud Tallinna Linnatranspordi AS
puhkpilliorkester muutis päeva veelgi pidulikumaks. Lilledega ehitud ajalooline
trammivagun ning mürtsuv puhkpillimuusika äratasid linlaste ning turistide
tähelepanu. Meile lehvitati ja viibati tervituseks, leidus palju naervaid
nägusid ja heatahtlikke kaasaelajaid.
Trammis käis aga kogu sõidu vältel
tõsine infovahetus ajakirjanikega, kes said vastused oma küsimustele nii
abilinnapealt, transpordiameti juhilt kui ka linnaosa vanemalt. Eeldan, et
ajakirjanikud talletasid piisavalt teavet, et edaspidi trammitee uuendamist
adekvaatselt kajastada.
Loodan, et meedia ja linlased jälgivad
seda, mis Kopli trammiteega järgneva aasta jooksul ette võetakse,
tähelepanelikult ning heatahtlikult, tundes rõõmu, et Tallinna transport
areneb. Rekonstrueeritava
trammitee pikkus Viru väljakust kuni Kopli depooni on 16 kilomeetrit. Kogu
trammitee ulatuses viiakse rööpad betoonalusele, vahetatakse välja kontaktliin
ning kandemastid. Lõigul Suur Rannavärav – Balti jaam, viiakse trammitee
lähemale Skoone bastionile. Seda tingib kaugemas perspektiivis kavandatav
liikluslahendus, mille kohaselt peale Põhja puiestee laiendamist suletakse
Rannavärava tänav autoliiklusele. Trammitee korrigeerimine on esimene samm piirkonna
liiklusskeemi muutmisel. Viru ringi pöörangute väljavahetamisel arvestatakse
uue Tallinna peatänava visiooniga. Kõik Kopli liinile jäävad peatused saavad
trammiooteplatvormid ning ootekojad. Sõiduteega ristumised muudetakse ohutumaks,
paigaldades foorid ning kujundades ümber liikluslogistilised lahendused. Kopli
trammidepoo saab võimekuse parkida uusi CAF Urbos tramme ning kontaktliini
toitvasse kolme veoalajaama paigaldatakse uued seadmed.
See on suur töö, mille tegemiseks kulub pea 20
miljonit eurot, ent Põhja-Tallinnale muu linnaga võrdsete
ühistranspordivõimaluste tagamiseks on kulutus õigustatud.
Toon siinkohal veelkord ära aasta 2017
oktoobrini toimuvate tööde kronoloogia:
I etapp
1)
Trammiliiklus
suunal Viru ring – Kopli suleti 1.06.2016.
2)
Ehitustööd
lõigus Viru ring – Suur-Rannavärava tee toimuvad 01.06-31.08.2016.
3)
Balti
jaama kõrvale rajatakse ajutine tagasipöördering 01.06-31.08.2016.
4)
Trammiliiklus
taastatakse lõigul Viru ring – Balti jaama ajutine tagasipöörde ring alates 1.09.2016.
II etapp
Uue,
Skoone bastioni kõrvalt kulgeva trammitee ehitamine Suur-Rannavärava tänavast
Balti jaama ajutise tagasipöörderingini, toimub 2017. aasta suvel, kuna töö
teostamine sõltub vallikraavi tugimüüri eksponeerimiseks vajalikest ettevalmistustest.
III etapp
1)
Koplis suunalise trammitee ehitamine alates Balti jaamast kuni Kopli depooni toimub
09.2016 – 10.2017.
2)
Kopli
depoo rekonstrueerimine viiakse läbi 2017 kevad-sügisel.
Järgmine sõit Kopli liinil toimub 2017.
aasta sügisel CAF trammiga mööda uusi betoonalusel rööpaid.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.