Presidendivalimistest
ja rahvusliku tšempioni tiitlist
Eile õnnestus ka minul istuda koos
teiste valijameestega Estonia saalis. Kuigi president jäi valimata, andis eilne
päev väärt õppetunni ja kinnitas veelkord minu veendumust, et president tuleb
valida rahva poolt. Rääkida, et rahvas on rumal, ega suuda endale väärilist
presidenti valida, on küündimatu. Selles ju ongi demokraatia olemus, et rahvas
saab vabadel valimistel endale juhid määrata.
Valimiste äpardumine algas juba sellele
eelneva kampaania ülesehitusest. Puudus asjalik debatt Eesti tuleviku teemadel.
Isegi riigitelevisioonis kandidaatidele pakutud eetriajal arutleti pigem
kõrvaliste probleemide, kui nende valuliste teemade üle, mis lõppkokkuvõttes
otsustavad Eesti riigi ja rahva püsima jäämise. Ohtralt pakuti meelelahutust,
lahates kandidaatide eraelu ja isikuomadusi, riigimehelikele mõtetele ja
tulevikuvisioonile jäi ruumi äärmiselt vähe.
Valimiste eel püüti teha nägu, otsekui
oleks avalik arvamus kandidaatidele oluline, ent tõeline võitlus käis siiski
erakondade tagatubades ning valitsusparteide diilikontorites. See omakorda
tingis närvilisuse ja tigeduse, millega mõned kandidaadid oma rivaale ründasid.
Kui koguda kokku poliitilise sopa hulk, mida üritati neil valimistel loopida,
upuks sellesse kogu Toompea, kõigi võimukoridoride ja tagatubadega ühes.
Presidendivalimiste nurjumine annab
tunnistust sügavast poliitilisest kriisist valitsuskoalitsioonis, mida ei saa
enam eirata, kuna valitsuse teovõimetus seab ohtu riigi edasise heaolu.
Koalitsiooni vastuolud on muutunud ületamatuks ning kokkulepped ei pea. Venima
hakanud presidendivalimised kinnitavad üheselt ka tõsiasja, et opositsioonist
teerulliga ülesõitmise aeg on Riigikogus läbi ja seisakust väljumiseks tuleb
senist praktikat muuta. Eesti poliitiline juhtimine on ummikus ning riigi
perspektiivitust seisust väljatoomine nõuab olulisi muutusi. See, et me ei
suuda presidenti ära valida, pole asja juures veel suurim õnnetus.
Valimiste võitja oli vähimagi kahtluseta
Mailis Reps. Pääseda peale Keskerakonna pihta suunatud õukonnameedia turmtuld
riigikogust teise vooru ning koguda seal tähelepanuväärne häältesaak, kinnitab,
et tegemist on väärt kandidaadiga. Olen kindel, et kui paar puuduvat häält
poleks peatanud Mailise teed valijameestekogu teise vooru, oleks Eestil praegu
esimene naispresident.
Igatahes on valijameheks olemine
sündmus, mis jääb meelde aastateks.
TLT
AS pälvis Euroopa ettevõtluskonkursil National
Championi tiitli.
Sügiskuu algas Tallinna Linnatranspordi
ASile suurepärase teatega, et ettevõte valiti erinevate riikide ärijuhtidest ja
tööstusekspertidest koosneva žürii otsusega Euroopa ettevõtlusauhinna European
Business Awardsi II vooru, mis tähendab, et meie töö hinnati vastavaks National Champion astmele.
Kahtlemata on tegemist suure
tunnustusega meie senisele arengule. Meie edukust ei määranud üksnes TLT ASi
head töötulemused ning pakutava teenuse järjekindlalt paranev maine, vaid kindlasti
aitas tublisti kaasa viljakas koostöö Tallinna Linnavalitsusega ning seal
langetatud õiged otsused ühistranspordi arendamisel, millest tähtsaim on tasuta
ühistranspordi rakendamine.
European
Business Award esimeses voorus osales ligi 33 000 ettevõtet 34 riigist,
millest edasi pääses 636, nende seas ka TLT AS. Nüüd võime julgelt kinnitada,
et oleme Euroopa ulatuses tähelepanuvääriv ettevõte ning üks vähestest
linnatranspordis, kes sellise tunnustuseni jõudnud.
Kõik tiitli National Champion võitjad pääsesid edasi teise
vooru, kus selgitatakse välja Ruban D’Honneur.
Erilist tähelepanu pööratakse valiku tegemisel innovaatilisusele, ärilisele
edukusele ja –eetikale. Ruban D’Honneur vooru
edukalt läbinud jõuavad finaali, mille tulemused selguvad tuleva aasta mais.
TLT AS on tõusnud
majandusnäitajatelt ja pakutava teenuse kvaliteedilt kindlalt Eesti ettevõtete
tippu. Käesoleval aastal omistati
meile Krediidiinfo AS hinnangu kohaselt suurepäraste majandustulemuste eest AAA
krediidireiting ning väljastati Eesti eduka ettevõtte sertifikaat. 2015. aasta
lõpetas ettevõte 59,6 miljoni eurose kasumiga, mis investeeritakse uude
veeremisse ja taristu arengusse.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.