Oli
töökas aasta
Kätte on jõudnud aeg vaadata tagasi
mööduva aasta kordaminekutele. TLT AS-i jaoks oli 2016. mitmeski mõttes
märgilise tähendusega, nii et meenutada on mõndagi ja jõuan mainida vaid peamisi
ettevõtmisi ning olulisi tegemisi. Sellest, mis ootab ees saabuval aastal,
kirjutan aga juba järgmises blogiloos, 10. jaanuaril 2017. Ent kõigest
järjekorras!
Jaanuar
Aastat alustasime meeldiva teadmisega,
et linlased on meie pakutava teenusega üha enam rahul ja ühistransporti tehtud
investeeringud ning ettevõtte valitud arengustrateegia on end õigustanud. AS
Turu-uuringud poolt korraldatud ühistranspordi kasutajate rahuloluhinnangus
pidasid linlased meid viiest võimalikust 4,13 punkti väärilisteks, mis on läbi
ajaloo parim tulemus. Tallinna ühistranspordiga oli rahul või väga rahul 86%
küsitletutest. Kõige enam tingis rahulolu graafikust kinnipidamine ning
sõidukite puhtus. 78% sõitjatest hindasid busside puhtust viie palli süsteemis
hindega 4 või 5. Sõidukiliikide osas oli ettearvatavalt suurim tõusja tramm,
millega rahulolu hinnati viiest võimalikust 4,32 hindepalliga.
Talvekülmades näitas end heast küljest
hübriidtehnika, mille Õismäe liinidel kasutusele võtsime. Ei esinenud probleeme
akudega ega elektrisüsteemide tõrkeid, bussid töötasid normaalselt ning sõitjad
kiitsid nende sujuvust ja mugavust. Saime kindluse, et hübriidtehnikasse on
mõtet panustada.
Veebruar
Meie trammides toimus Eesti Kaasaegse
Kunsti Keskuse korraldusel Trammimuusikute tuur, mis tõi Vabariigi aastapäeval
ühistransporti pühade meeleolu. Hea kogemus, kuidas koostöö innovatiivseid
lahendusi pakkuvate aktiivsete noortega, väärtustab avalikku ruumi ja liidab
kogukonda. Oleks taolisi eelarvamustest vabasid ettevõtmisi rohkem, kogeksime ehk
elus vähem kibestunud ärategemist ja tigedust.
Märts
Hübriidide edust innustust saades,
kuulutasime välja riigihanke 20 hübriidi soetamiseks. Hanke tegime ka 30
diiselbussile.
Allkirjastasime
lepingu Kopli suunalise trammitee rekonstrueerimiseks16 kilomeetrisel lõigul
Viru väljakust Kopli depooni. Tööde käigus uuendatakse ka depoo territooriumil
asuvad manööverdus- ja seisuteed, rööpad viiakse betoonalusele, vahetatakse
välja kontaktliin ning kandemastid. Lõigul Suur Rannavärav – Balti jaam,
tõstetakse trammitee lähemale Skoone bastionile, arvestades Rannavärava tänava perspektiivset
sulgemist autoliiklusele. Kolme veoalajaama paigaldatakse uued seadmed ning peatused
saavad trammiooteplatvormid ning -kojad. Trammitee ristumised sõiduteega muudetakse
ohutumaks, paigaldades foorid ning kujundades ümber liikluslogistilised
lahendused. Kopli trammidepoo saab võimekuse, vastu võtta uusi CAF Urbos tramme.
Aprill
Aprill
Kohale jõudis Viimane Zaragossa
tehasest tellitud kahekümnest uuest CAF Urbos trammist ja sellega võis 2012. aastal
alanud pealinna trammihanke edukalt lõppenuks lugeda. Tallinna 44-st liine
teenindavast trammist 20 on nüüd madalapõhjalised moodsad Urbos linnatrammid.
Mai
Viisime lõpule ettevalmistused Kopli suunalise trammitee rekonstrueerimiseks.
Juuni
Mai
Viisime lõpule ettevalmistused Kopli suunalise trammitee rekonstrueerimiseks.
Juuni
Algasid
tööd Kopli trammiliinil. Tänaseks on lõik Viru ring-Balti jaam juba taas avatud.
Kui 3. ja 4. liini renoveerimisega kaasnes pidev ajakirjanduse poolne kirgede
kütmine võimalike linlastele tekkivate ebamugavuste ümber, mida mahukad tööd
endaga kaasa võivat tuua, siis Kopli trammitee valmib ilma pressi poolt
ülespuhutud skandaalikesteta. Meile see istub. Saab rahulikult ja asjalikult
linnale oluliste arendustega tegeleda. Põhja-tallinlastele ja kogu linnale on
Kopli trammiharu moderniseerimine aga äärmiselt tähtis, aidates oluliselt kaasa
piirkonna väärtustamisele nii äri- kui elukeskkonnana.
Ettevõtte mainele lisas aga sära fakt,
et Krediidiinfo AS hinnangu kohaselt omistati meile majandustulemuste eest AAA
krediidireiting ning väljastati Eesti eduka ettevõtte sertifikaat.
Juuli
Mõte, tuua Tallinna linnapilti
retrotrammid, jõudis arengus nii kaugele, et kuulutasime välja riigihanke
ehitaja leidmiseks. KT-4 baasil ehitatud retrosõidukite juures võetakse aluseks
läinud sajandi keskpaiga normid ja esteetilised tõekspidamised. Tehnika osas peavad
retrotrammid vastama aga tänapäeva kõrgendatud nõudmistele.
August
Algasid tööd trammitee viimiseks Tallinna Lennujaamani. Trammitee
pikendus algab Peterburi maantee äärde rajatud pöördekanjonist, kulgeb tunnelis
raudtee ja Suur-Sõjamäe tänavate alt läbi, jõuab süvendis tõustes Keevise
tänaval taas maapinnale ning lõpeb tagasipöörderingiga lennujaama juures.
Tänaseks on raudteealune läbimurre juba valminud. Peale trammitee käiku andmist,
on Tallinna Lennujaam ühenduse poolest kesklinnaga üks mugavamaid terves
Euroopas.
September
Tallinna Linnatranspordi
AS valiti erinevate riikide suurte kogemustega ärijuhtidest ja
tööstusekspertidest koosneva žürii otsusega Euroopa ettevõtlusauhinna European
Business Awardsi II vooru, ehk hinnati vastavaks National Champion astmele. European
Business Award esimeses voorus osales ligi 33 000 ettevõtet 34 riigist.
Peale žürii pingelist tööd jäi sõelale 636 ettevõtet, mis pälvisid tiitli
National Champion ja pääsesid edasi teise vooru, kus selgitatakse välja Ruban
D’Honneur. Erilist tähelepanu pööratakse valiku tegemisel innovaatilisusele,
ärilisele edukusele ja –eetikale. Ruban D’Honneur vooru edukalt läbinud jõuavad
finaali, mille tulemused selguvad tuleva aasta mais.
Oktoober
Allkirjastasime lepingu retrotrammide
ehitamiseks. Töövõtja garanteerib trammide renoveerimise vastavalt Eesti
Vabariigis kehtivatele standarditele, tehnilistele nõuetele ning normidele. Iga
tramm saab garantii, sõita plaaniliste tehnohooldustega vähemalt 500 000
kilomeetrit. Eraldi garantii kehtib korrosioonikindluse, kere värvkatte, toitemuunduri,
veoajami, kliimaseadme ja põrandakatte kohta.
November
Kirjutasime firma MAN esindajatega
Münchenis alla lepingule, mille alusel tarnitakse meile järjekordne partii uusi
Euro-6 saastenormidele vastavate mootoritega moodsaid linnabusse. Busside
soetamiseks väljakuulutatud riigihanke võitja, MAN, arvestab meile busse
tarnides nii kõrgendatud nõudmistega reisijate turvalisuse ja mugavuse osas,
kui ka põhjamaiste ilmastikuoludega, mis muudab bussid lihtsalt hooldatavaks ja
vastupidavaks.
Detsember
Ettevõtte
nõukogu esimees Taavi Aas kinnitas, et linn jätkab ühistransporti investeerides
jätkusuutlikku poliitikat, mis tagab kõigi projektide ning hangete tähtajalise
elluviimise. Sellest parem uudis oli linnarahvale vaid see, et nagu kõigil
eelnevail aastailgi, sõitis ka neil jõuludel läbi meie ilusa kodulinna ehtes ja
lustlik jõulutramm. Loodan, et kõik huvilised said jõuluvanale oma salmid ette
lugeda.
Rahulikku
jõuluaega ja rõõmsat saabuvat aastat!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.