Tšehhist
tagasi heade muljetega
Läinud aastast sõidab Tallinnas 20 uhiuut
CAF Urbos trammi. Lisaks jääb linlasi teenindama ka 24 KT-4 ja 12 KT-6 tüüpi
trammi, mis läbivad kapitaalse ümberehituse. 6 KT-6 trammi ehitab AS Ühinenud
depood retrotrammideks, mis hakkavad sõitma Kadrioru liinil.
Valdava osa tramme remondime oma
jõududega, ent 12 KT-6 ja 2 KT-4 trammi läbivad eriti põhjaliku uuenduskuuri
Tšehhimaal Ostravas asuvas firmas Ekova Electric ning Praha ettevõttes Cegelec. Trammid saabuvad
meile remonditutena tagasi aasta lõpus ning nende planeeritud kasutusaeg on 15
aastat.
Tutvumaks remondi käiguga ning veendumaks,
et taastatud elektrisõidukid tulevad tõepoolest moodsad ja mugavad, külastasin
märtsi esimesel nädalal koos TLT AS asjatundjatega renoveerimist teostavaid
ettevõtteid Tšehhi Vabariigis. Trammiliiklusteenistuse direktor Andres Vään tegi
kohapeal hulga pilte, millest tema nõusolekul osa huvilistele vaatamiseks blogisse
üles panen.
Fotosid vaadates saab aru, et Ekova
Electric ja Cegelec ei tegele trammide puhul mingi kosmeetilise
iluraviga, vaid põhjaliku moderniseerimisega.
Selle kohta sobib nähtavasti öelda – pulkadeks lahti võetud, et uues kvaliteedis üles ehitada.
Sellelt fotolt on näha, kuidas trammivagun saab taas seinad ümber.
Tasapisi hakkab vagun ilmet võtma.
Aga siin võib juba ära tunda, et tegemist on trammiga.
Samal ajal, kui telefonitsi TLT AS nõukogu esimehele Taavi Aasale nähtust ülevaadet annan, hakkab esimene renoveeritud tramm monteerimisestakaadil rattaid alla saama.
.
Ma loodan seda, et keskosadele pannakse ka mingisugused küttesüsteemid sisse. Praegu on nii, et need "krokodillid" on väga külmad talviti, sest küttesüsteemid ei suuda ära kütta nii suurt trammi.
VastaKustuta