laupäev, 11. märts 2017

Tšehhist tagasi heade muljetega
 
Läinud aastast sõidab Tallinnas 20 uhiuut CAF Urbos trammi. Lisaks jääb linlasi teenindama ka 24 KT-4 ja 12 KT-6 tüüpi trammi, mis läbivad kapitaalse ümberehituse. 6 KT-6 trammi ehitab AS Ühinenud depood retrotrammideks, mis hakkavad sõitma Kadrioru liinil.
Valdava osa tramme remondime oma jõududega, ent 12 KT-6 ja 2 KT-4 trammi läbivad eriti põhjaliku uuenduskuuri Tšehhimaal Ostravas asuvas firmas Ekova Electric ning Praha ettevõttes Cegelec. Trammid saabuvad meile remonditutena tagasi aasta lõpus ning nende planeeritud kasutusaeg on 15 aastat.
Tutvumaks remondi käiguga ning veendumaks, et taastatud elektrisõidukid tulevad tõepoolest moodsad ja mugavad, külastasin märtsi esimesel nädalal koos TLT AS asjatundjatega renoveerimist teostavaid ettevõtteid Tšehhi Vabariigis. Trammiliiklusteenistuse direktor Andres Vään tegi kohapeal hulga pilte, millest tema nõusolekul osa huvilistele vaatamiseks blogisse üles panen.  
Fotosid vaadates saab aru, et Ekova Electric ja Cegelec  ei tegele trammide puhul mingi kosmeetilise iluraviga, vaid põhjaliku moderniseerimisega.
 
Niisama paljukest jääb enne uut kokkupanekut trammist järele. Vana raami peale ehitatakse üles täiesti uus korpus, mis sisustatakse moodsa tehnikaga.
 
 
Selle kohta sobib nähtavasti öelda – pulkadeks lahti võetud, et uues kvaliteedis üles ehitada.
 
 
Sellelt fotolt on näha, kuidas trammivagun saab taas seinad ümber.
 
 
Tasapisi hakkab vagun ilmet võtma.
 
 
Aga siin võib juba ära tunda, et tegemist on trammiga.
 
 
Samal ajal, kui telefonitsi TLT AS nõukogu esimehele Taavi Aasale nähtust ülevaadet annan, hakkab esimene renoveeritud tramm monteerimisestakaadil rattaid alla saama.

 Tšehhimaal kogetu andis kindluse, et peagi jäävad Tallinnas liiklema vaid uhiuued ja uueks renoveeritud trammid

 
 


 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 

1 kommentaar:

  1. Ma loodan seda, et keskosadele pannakse ka mingisugused küttesüsteemid sisse. Praegu on nii, et need "krokodillid" on väga külmad talviti, sest küttesüsteemid ei suuda ära kütta nii suurt trammi.

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.