Täna
näitasime Tallinna rahvale uusi busse
Täna näitasime
Vabaduse väljakul linnarahvale ja ajakirjanikele äsja ostetud Volvo
hübriidbusse ja MAN Euro 6 normidele vastavaid linnabusse.
Kuigi ilmad pole selle aasta aprillis
kiita ning tänanegi päev oli jahedapoolne ning niiske, kogunes huvilisi siiski
omajagu ning ka ajakirjandus ning kaamerad tulid uut tehnikat kaema. See aga
ongi taoliste demonstratsioonide eesmärk – tutvustada võimalikult suurele
hulgale huvilistele tänapäevast ühistransporti ning anda viiteid, kuhu oleme
oma arengutes liikumas.
Saime juurde 50 uut bussi, millest 20 on
Volvo 7900 hübriidid ning 30 MAN linnabussid. Viimastest 20 on 12 m pikkused
kaheteljelised ja kolme uksega ning 10 on 18,5 m pikkused kolmeteljelised ja
nelja uksega liigendbussid. Vabaduse väljakule rivistasime üles igast liigist
5.
Uued bussid mahutavad reisijaid
järgnevalt: Volvo 7900 hübriid, kaheteljeline, kolme uksega, 34- iste- ja 50
seisukohta; MAN Lion´s City GL (liigendbuss), 44 iste- ja 122 seisukohta; MAN
Lion`s City LE, 29 iste- ja 55 seisukohta.
Nagu juba märkisin, oli tavalise
tööpäeva kohta inimesi uudistamas piisavalt ning ka ajakirjandus ei jäänud
ükskõikseks. Pakub ju huvi, millega edaspidi saab hakata sõitma ning kuhu
busside tehnoloogia ja disain liigub. Linnavalitsuse poolt soovis nii uute
bussidega sõitma hakkavatele juhtidele kui ühistranspordi kasutajatele mõnusat
sõitu tegevlinnapea ning TLT AS nõukogu esimees Taavi Aas. Kohal olid ka
tootjafirmade esindajad, kes selgitusi jagasid. Pilt, mis Vabaduse väljakul
avanes oli tore – uued moodsad sõidukid, mis juba lähipäevil alustavad
regulaarseid sõite. Usun, et nähtuga jäädi rahule. Mugavus, ohutus,
keskkonnahoidlikkus, madal müratase, hea sisekliima – need on märksõnad,
millega nii Volvo kui MAN tootjafirmadena arvestavad.
Valdavas osas Euroopa linnadest on
võetud suund autoliikluse vähendamisele, investeerides ühistranspordi
arengusse. Ega Tallinnalgi pole teist võimalust. Meil tuleb langetada
linnaarengulisi otsuseid, mis soodustavad ühistranspordi kasutamist, kuid ainus
tee selleks ei pea olema piirangute kehtestamine, nagu näiteks ummikumaks ning linnasüdame
autodele sulgemine. Palju vastuvõetavam on ühistransporditeenuse kvaliteedi
jätkuv tõstmine, muutes selle inimestele kättesaadavamaks ning mugavamaks. Seda
teed oleme ka läinud. Tallinn, oma tasuta sõiduga, on saavutanud viimaste
aastatega ühistranspordi kasutajate arvu hüppelise kasvu, ent kui soovime
ühissõidukeid eelistavate inimeste hulka veelgi suurendada, peame pöörama erilist
tähelepanu sõidumugavusele. Meie bussipargile saabunud 20 moodsat hübriidi ja
30 linnabussi annavad selleks olulise panuse.
Peale uute hübriidide ja busside
kasutuselevõtmist langes meie linnasõidukite keskmine vanus 8,2 aastale. Selle
näitajaga kuulume Euroopas esirinda. Võtsime esimestena Eesti ühistranspordis
kasutusele hübriidsõidukid. 44 sõidukiga kuulume 10 hübriidirohkema Euroopa
linna hulka. Enam kui pooled meie bussidest vastavad Euro 5 ja 6
saastenormidele. Seegi kinnitab TLT AS-i tublit taset.
Uued bussid lähevad liinile 1.maist.
Volvo hübriidid hakkavad sõitma 72. liini, mis asendab 9.liini trolle.
Aga parem on üks kord näha kui kümme
korda kuulda. Seepärast lisasin loole mitu fotot, mis toimunust ülevaate
annavad.
Soovin kõigile mugavat ja ohutut sõitu!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.